🔴بازار آینده هیچ کالایی را تضمین نمی کند
🔷یکی از علل و عوامل رشد و شکوفایی اقتصادی در هر کسب و کاری، کیفیت کالا و خدمات است.
🔷چرا که این مسئله سبب جلب رضایت و اعتماد مشتریان و در نتیجه تقاضای روز افزون آن کالا و خدمات می شود.
🔷 اگر بخواهیم به شکل ساده و به دور از اصطلاحات پیچیده اقتصادی، مسئله را بیان کنیم باید بگوییم که کیفیت همان مرغوبیت و مطلوبیت است. یعنی ویژگی هایی که سبب می شود کالا یا خدمات، مورد توجه و تقاضای مشتریان قرار می گیرد.
🔷پس می توان گفت که وجود ویژگی های مورد نیاز و مورد توجه مشتری که همه ذیل مفهوم کیفیت کالا یا خدمات در اقتصاد قرار می گیرند، نقش اساسی در بازاریابی یک کسب و کار دارد.
🔷امروزه در بازار، برندهای تولیدی بسیار متنوعی وجود دارد و طبیعتا هر چه تنوع در بازار بیشتر باشد، رقابت میان این برندها نیز شدید تر است.
🔷در چنین بازار رقابتی که در آن برندهای مختلف با ویژگیهای گوناگون، مشتریان را به خود می خوانند، برای موفقیت در جذب مشتری باید استراتژی خود را از افزایش سودآوری به افزایش رضایتمندی تغییر داد.
🔷یکی از عواملی که تاثیر بسیار شدیدی در نگرش مشتری نسبت به یک برند دارد، کاهش کیفیت محصول یا خدمات، پس از افزایش فروش است. یعنی اینکه تولید کننده کالا یا ارائه دهنده خدمات، پس از آنکه به هدف افزایش فروش کالا یا ارائه خدمات برسد برای افزایش سودآوری از طریق کاهش هزینه های جاری، کیفیت کار خود را کاهش دهد.
🔷حتی اگر کالای تولیدی یا خدمات ارائه شده، هیچ رقیبی در بازار نداشته باشد، هرگز تولیدکننده کالا و ارائه دهنده خدمات نباید تصور کند که افت کیفیت محصول، موجب از دست دادن مشتریان نمی شود.
🔷این مسئله نشانه عدم شناخت صحیح از بازار و اصول بازاریابی است.
بازار برای هیچ کالا یا خدماتی امنیت ندارد و آینده هیچ کالا یا خدماتی را صددرصدی، همیشگی و در هر شرایط کیفی تضمین نمی کند.
🔷مطمئن باشید که کوچکترین نارضایتی مشتری از کالا یا خدمات، سبب کاهش مقبولیت و بازار پسندی آن می شود و رفته رفته مشتریان خود را از دست می دهد.
#زهره_باقریان
✅ اختصاصی
#دوهفتهنامه #فریاد_خوزستان:
#ایتا:
Http://eitaa.com/faryad_khz
#سروش:
Http://sapp.ir/faryad_khz
#سایت:
www.faryadkhz.ir