🔴🔴شبهه: ما نسل انقلاب اسلامی هستيم. يعني افرادی كه كمتر از ٤٠ سال دارند، بعد از انقلاب اسلامی متولد شده و با سياستهاي كشور طی چهل سال گذشته بزرگ شده اند. در يك تحقيق ساده خواستيم بدانيم نماز خوانان، روزه بگيران، معتقدين و متدينين در كدام گچروه سنی به نسبت جمعيت هم سنشان، بيشتر است؟ زير چهل سال يا بالای چهل سال؟ معلمان و اساتيد ما كه از نسل قبل و متولدين قبل از انقلاب بوده اند. از مهد كودك گرفته تا دانشگاه و از وزارتخانه ها گرفته تا دهياری ها در مقابل درب ورودی آنها حجاب كنترل می شود و بنری كه پوشش اسلامی را نشان مي دهد نصب شده است. تعداد مساجد هم كه زياد شده است. حتی در تمام مدارس چاپ قرآن و مفاتيح هم كه از حد گذشته است. پاس كردن درس قران و معارف هم كه اجباریست سفرهای زيارتی هم كه به تمام كارمندان هديه داده شده. حوزه های علميه و كتاب هاي احكام و رساله و مصاحبه گزينشی و حجاب اجباری و نماز جمعه و ... 🔵موضوع: 🔵🔵پاسخ شبهه؛ 💠 ۳نکته در تعریف نسل: 1⃣تعریفی که برای تعریف نسل -و در نتیجه تعریف نسل انقلاب- انتخاب شده بر پایه یکی از تعاریف از مفهوم «نسل» یعنی تولد و رشد پس از انقلاب است که خب قابل خدشه از جهات مختلف ولی از این بحث مبنایی صرفنظر میکنیم. 2⃣«در» سیاست‌های کشور یا «با» سیاست‌های کشور رشد کرده‌اند؟ چون بین این دو تفاوت فراوان است چرا که ممکن است شخص، در جامعه و کشوری باشد ولی «با» سیاست‌های آن کشور رشد نکند یعنی کسی که در کشوری زندگی میکند که ولی قانون این کشور را رعایت نمیکند آیا «با» سیاست‌های این کشور زندگی میکند یا «در» سیاست‌های آن؟ مثلا راننده‌ای که سرعت قانونی رانندگی در جاده و اتوبان این کشور را رعایت نمیکند میتواند بگوید من «با» سیاست‌های کشور رشد کرده‌ام؟! مسلّما خیر. 3⃣«کشور» یعنی چه؟ نظام؟! یا دولت؟! 💠 دقت در سؤال: 1⃣آیا نسل پیشاانقلاب «با» سیاست‌های نظام و دولت شاهنشاهی رشد یافته بودند؟ مسلّما خیر. پس: سوال و مقایسه از اساس اشکال دارد. 2⃣اگر هم بنا بر طرح سوال باشد باید سوال را به یکی از دو مدل زیر طرح کرد: مدل یک.👈 جامعه زیر ۴۰ساله‌های کدام دوره اسلامی ست؟ پساانقلاب یا پیشاانقلاب؟ مدل دو.👈 در مقایسه دو دوره پساانقلاب و پیشاانقلاب آیا نسبت اسلامیت زیر ۴۰ساله‌ها به بالای ۴۰ساله‌ها در دوره پیشاانقلاب بیشتر است یا در دوره پساانقلاب؟ 💠 روش پاسخ به سؤال: نویسنده از واژه «تحقیق» برای پاسخ به سؤال مطروح -البته سؤال غلط- خود استفاده کرده است آن هم به قول خودشان «تحقیق ساده»!!! میگویم: 1⃣ روش تحقیق چیست؟ صرفا طرح چند گزارش ناقص و گزینشی و بس ؟! آیا چنین کاری «تحقیق» است ؟! 2⃣اگر قصد، تحقیق است -که ارزش علمی داشته باشد- باید ارائه آمار دقیق از دو نسل میکردید البته دو نکته را باید متذکر شد: نکته۱. 👈-به اذعان صریح خود- آن دوره را درک نکرده است، خب چگونه به خود حق مقایسه دو دوره را میدهند؟ نکته۲.👈 ممکن است در دفاع از نویسنده گفته شود: براساس مطالعات، چنین متنی نوشته شده است که خب میگوییم: اگر براساس مطالعات است، چگونه است که یک آمار یا یک منبع ارائه نشده که خب روشن میکند نویسنده نه در مورد پیشاانقلاب مطالعات داشته و نه پساانقلاب... اما اگر بنا باشد براساس روش نویسنده پاسخ داده شود: تعداد شهدای حرم، تعداد ثبت نام کنندگان حضور در دفاع از حرم میزان معتکفان، شرکت کنندگان در مراسمات مذهبی هفتگی و مناسبت‌ها همچون شب‌های قدر، نیمه شعبان، حافظان قرآن، جلسات قرآن، طلاب، دانشجویان رشته معارف اسلامی، سپاهیان و ارتشیان جوان مذهبی، خرید کتب مذهبی، تولید نرم‌افزارهای مذهبی، بینندگان برنامه‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی مذهبی، اختراعات، اکتشافات و پیشرفت‌های علمی -که مربوط به تعهد کاری ؛که در متن شبهه گفته شده است؛ میباشد-، افزایش فزاینده سفرهای زیارتی، سفرهای راهیان نور، و بیشمار نکات دیگر... و در نقطه مقابل: میزان کاباره ها، دیسکو، کازینو، فیلم‌های مستهجن و مبتذل، جشن‌های هنر، گسترش روز به روز بی عفتی ها و بی حجابی، اجبار به کشف حجاب در ادارات، بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاهها چه پرسنل ادارات و مدارس و چه ارباب رجوع و دانش آموزان و دانشجویان، تعطیلی حوزه‌ها و مساجد و بیشمار نکات دیگر ضمنا؛ برخی موارد شمرده شده از اساس دروغ است مثل چاپ قرآن و مفاتیح در مدارس، هدیه سفرهای زیارتی در ادارات و ... برخی موارد هم که خب مشترک بوده است مثل واحد درسی قرآن و معارف در مدارس و دانشگاهها ادامه پاسخ👇👇