امیر: مهمترین وزارتخانه و . . . این قسمت: تولید انسان فرهنگی به طور حتم مهمترین سرمایه های هر کشور در نظام آموزش و پرورش تربیت می شوند سرمایه هایی که ابزار و آلات و ماشین ها آهنی نیستند بلکه موجودی به نام انسان هستند. از این رو آموزش و پرورش را باید بنیادی ترین و اساسی ترین نهاد اجتماعی و فرهنگی در تربیت دانش آموزان دانست و معلمان را نقش آفرین ترین عنصر سازنده در فرایند تربیت پنداشت. متاسفانه سالهاست که نگرشی کوته فکرانه موجب شده منزلت و جایگاه آموزش و پرورش تنزل یابد و آن را به علت فهمی نادرست به مثابه سازمانی مصرفگرایانه بپندارند. تا آنجا که مرجعیت فرهنگیان و معلمان درالگونمایی شکسته شود و به جای آن نقش سلیبرتی ها و چهره های غیرعلمی وفرهنگی درالگوسازی نمایان گردد. از این رو اگر بخواهیم آینده جامعه و تربیت دانش اموزان را تضمین کنیم باید نظام تربیتی و منزلت معلمان را ترمیم و بازسازی کنیم و همان قدر که به مهندسان صنعتی توجه می نماییم به مهندسان فرهنگی هم توجه کنیم درغیر اینصورت ماشین فرهنگ در دست اندازهاو موانع پرفراز و نشیب اقتصادی و ناعدالتی های اجتماعی از مسیر صحیح تربیت خارج خواهد شد و مسافران آن به شدت آسیب خواهند دید. عطاران_ یک معلم