:از هابیل تا قابیل
این قسمت: از فلسفه تا سفسطه
آنگاه که قابیل، هابیل را به دِشنه حسادت کُشت تا به حرص و طمع، خوشه ای بیش از گندمِ دنیا ببرد، حقیقت کشی رسمِ تلخِ تاریخ شد.
رسمی که نزاع بین اهلِ فلسفه(هابیل ها) و سفسطه( قابیل ها) را بر سر حقیقت آغاز کرد.
و از آن پس چه حقیقت ها به نام مصلحت ها ذبح، و به نام منفعت ها قربانی گشت
و اینگونه حقیقت کشی سیاه ترین صفحهِ تاریخِ بشریت و مرگ انسانیت جلوه گر شد.
همواره در طول تاریخ، حقیقت درجولانگاهِ حرص و طمعِ ،بازیچه اهداف دنیاخواهان بوده تا آنجا که حق را ناحق شمردند و درستی را نادرستی خواندند.
و چه دردناک است آنگاه که اهل فلسفه در دفاع از حقیقت برخاستند اما به دسیسه اهلِ دنیا جامِ شوکران نوشیدند و زبان در کامِ سکوت گذاشتند.
و امروز قابیل ها هنوز زنده اند و چه هابیل ها به دشنهِ حرص و طمع قربانی می کنند تا بر اریکهِ دنیا چند روزی بیش تکیه زنند.
آری قابیل ها زنده اندو فقط لباس عوض کرده اند و اهل سفسطه چون چاکران و نوکران و جیره خواران، سر در آخور منفعت طلبی گذاشته اند تا از علفزار دنیا بیشتر بخورند.
و در این فتنه های آشوب زده آخرالزمان چه ناحق ها که بر کرسی حق نشستند و چه حقیقت ها که فراموش نشدند.
و چه اهل فلسفه ای که کِلک خویش از غلاف سکوت درآوردند و قلم بر جوهر ایمان نهادند و بر مکر اهل سفسطه تاختند و از حق وحقیت دفاع کردند.
آری فتنه ها معرکهِ امتحان ِحقیقت است و اگر حق را نفهمیم در این کارزار باخته ایم
تقدیم به آنکه در فتنه ها رنگ نباختند.
عطاران- یک معلم