جنگ رسانه ای،‌ پروپاگاندا این قسمت؛ تبلیغات سیاه امام خامنه ای:مهمترین وسیله دشمن در اغتشاشات کار تبلیغاتی و وسوسه بود. علاج پروگاندا تبیین است رسانه ها از گذشته تا کنون نقش اساسی در مدیریت افکار واندیشه ها وجهت دهی به اذهان عمومی داشته اند حتی در جنگ های سرد و گرم هم نقش رسانه ها در پیروزی و شکست بسیار موثر است. با تغییر و تحولاتی که در عرصه رسانه ها صورت گرفت دامنه و عمق تاثیرگذاری آنها بر جوامع بیشترشده تاجاییکه درعصر رسانه ها و انفجار اطلاعات، تاثیرگذاری بر حوادث سیاسی و پدیده های اجتماعی وفرهنگی ازجمله ماموریت رسانه ها است. پروپاگاندا از طریق تبلیغات سیاه به دنبال یک نبرد سیاسی و فرهنگی است و برای رسیدن به اهداف سلطه طلبانه خود تلاش دارد واقعیت های کشور مخاطب را گزینشی انتخاب نموده و واقعیت ها را آن طور که خود می خواهد بازنمایی کند تا بدین طریق مردم جامعه را نسبت به باورهایشان دچار چالش کنند. و با تقویت واکنش های احساسی‌ و هیجانات منفی، عقلانیت را از مردم جامعه بزدایند پروپاگاندا می خواهد با اطلاعات دروغ و شایعه سازی و لجن پراکنی ذهن مردم را تخریب و ناامیدی را در جامعه تزریق کند. آنچه که درحوادث اخیر جامعه روی داد نشان داد که دشمنان در یک جنگ پروپاگاتدایی با سیاه نمایی و دروغ پردازی از فرصت ضعف ها و نامدیریت ها برای ناامید کردن مردم سود جسته است از این رو آگاه سازی و دشمن شناسی و افزایش سواد فرهنگی در ابن جنگ رسانه ای یک ضرورت است در غیر این صورت جامعه آبستن حوادث تلخی خواهد شد. عطاران _ یک معلم