صنعت خرافات در سبک زندگی این قسمت: دین ستیزی و عقل ستیزی ▪︎ ژاپن: ترس از شماره ۴ ▪︎افغانستان: نحس دانستن عدد ۳۹ ▪︎انگلستان: خوش یمنی گربه سیاه ▪︎چین:یختن لوبیا قرمز جلوی خانه برای دوری شیطان ▪︎ایتالیا:عدد لاتین ۱۷به معنای پایان زندگی ▪︎ آمریکا:اعتقاد به ارواح شیطانی و اشباح برای درمان ▪︎ایران: برروی تخم مرغ چشم زخم می نویسند و پیش پای کسی که چشم خورده می شکنند اینها همه نمونه هایی از خرافاتی است که از سر جهل و جهالت دامنگیر زندگی بشرشده است پدیده ای که ازلحاظ عقلی غیرمعقول، از نظر شرعی غیر مشروع واز جهت عرفی غیر مقبول است. شاید گمان داشته باشیم که خرافات رفتاری است که تنها در دوران وتاریخ پیشینیان بوده درحالیکه امروزخرافات در کشور های مختلف در اشکال مختلف رواج دارد و حتی به یک صنعت پردرآمد تبدیل شده و نه تنها توانسته سبک زندگی و نگرش افراد را تغییر دهد بلکه به یک ابزار جنگ نرم برای مبارزه با آموزه های دینی و تقدس زدایی و عقل گریزی تبدیل گشته است. امروز صنعت خرافات،ابزاری برای سودجویان شده تا باتوليد ثروت و قدرت وکسب درآمد، مبانی دینی و اعتقادی را کم رنگ کنند و با دستاویز قراردادن جهل وعدم شناخت صحیح از مفاهیم دینی، خرافه سازی را ترویج دهند تا به اهداف منفعت طلبانه خود دست یابند به این آمار و اطلاعات توجه کنید: ¤((حدود ۱۰۰۰ صفحه وب در بخش فارسی و حدود ۱۷۰ میلیون خدمات فال گیری )) ¤مطابق برآورده، فالگیران و طلسم شکنان سالانه تا ۵۰۰ ملیارد تومان درآمدهای مردم را ازآن خود می کنند ¤طبق نظر سنجی از مردم تهران با موضوعات طلاق، ازدواج، بیکاری و رفع مشکلات اقتصادی به رمال و دعا نویسان مراجعه شده است. حال باید متوجه شد که چرا موضوع خرافات و خرافه سازی به یک سیاست و صنعت تبدیل شده تا خرافه سازان در پشت اهداف منفعت طلبانه و سودجویانه خود، با تغییر نگرش افرادجامعه، مفاهیم دینی و سبک زندگی و رفتارهای فردی و اجتماعی را تغییر دهند حال باید متوجه شد که چرا نظام سرمایه داری برای رسیدن به اهداف استعماری و استثماری خود در شبکه های مجازی و ماهواره به موضوع خرافه پرستی می پردازند ((براساس کتاب رهیافتی به حقیقت خرافات)) عطاران_ یک‌معلم