از هابیل تا قابیل
این قسمت: از فلسفه تا سفسطه
آنگاه که قابیل، هابیل را به دِشنه حسادت کُشت تا به حرص و طمع و شهوت خوشه ای بیش از گندمِ دنیا ببرد، حقیقت کشی رسمِ تلخِ تاریخ شد.
رسمی که نزاع بین اهلِ فلسفه(هابیل ها) و سفسطه( قابیل ها) را بر سر حقیقت آغاز کرد.
و از آن پس چه حقیقت ها به نام مصلحت ها ذبح، و به نام منفعت ها قربانی گشت.
و اینگونه حقیقت کشی سیاه ترین صفحهِ تاریخِ بشریت و مرگ انسانیت جلوه گر شد.
همواره در طول تاریخ، حقیقت درجولانگاهِ حرص و طمعِ و شهوت و قدرت ،بازیچه اهداف دنیاخواهان بوده تا آنجا که حق را ناحق نمودند و درستی را نادرستی خواندند.
و چه دردناک است آنگاه که اهل فلسفه در دفاع از حقیقت برخاستند اما به دسیسه اهلِ دنیا جامِ شوکران نوشیدند و زبان در کامِ سکوت گذاشتند.
و امروز قابیل ها هنوز زنده اند و چه هابیل ها در قربانگاه مصلحت قربانی می کنند تا بر اریکهِ دنیا چند روزی بیش تکیه زنند.
آری قابیل ها زنده اند و فقط چهره عوض کرده اند و اهل سفسطه چون چاکران و نوکران و جیره خواران، سر در آخور منفعت طلبی گوی سبقت برده اند تا از علفزار دنیا بیشتر بخورند.
و در این فتنه های آشوب زده آخرالزمان چه ناحق ها که بر کرسی حق نشستتد وچه حقیقت ها که فراموش نشدند.
و چه اهل فلسفه ای که کِلک خویش از غلاف سکوت درآوردند و قلم بر جوهر ایمان نهادند و بر مکر اهل سفسطه تاختند تا از حق وحقیت دفاع کنند.
آری فتنه ها معرکهِ امتحان حقیقت است و اگر پا از معرکه حق بیرون نهیم در این کارزار باخته ایم
تقدیم به آنانکخ در فتنه ها رنگ نباختند. و بر پای ایمان ایستادند
عطاران- یک معلم