نقش رسانه ها در مدیریت افکار و رفتار این قسمت: نشنوید، نبینید ، نگویید با گذشت زمان و ورود بشر به عصر مدرنیسم، رسانه ها به‌عنوان بازیگران اصلی در مدیریت افکار و اندیشه ها نقش مهمی را ایفاء می کنند به گونه ای که قلمروحکمرانی آنهاتوسعه یافته است. نفوذ رسانه ها به حدی گشته که به عمق روح و روان انسان ها نفوذ کرده و می توان گفت: رسانه ها امروز جهان را مدیریت می کنند. . در دنیایی که با انفجار اطلاعات مواجه شده ایم و تیر بارانی از اخبار مردم جوامع را مورد هدف قرار داده،رسانه ها با تاثیر گذاری بر اذهان و افکاربه مخاطبان خود دیکته می کنندچه بشنوند، چه ببینند و چه بگویند. دراین میان نظام سرمایه داری بابهرگیری از قدرت رسانه ای برای تسلط و استعمار ملت ها به دنبال آن هستند در یک جنگ روانی و پروگاندایی با بهرگیری از تکنیک هایی همچون دروغ پردازی، شایعه سازی، تکرار و تعمیم، سیاه نمایی و حس ناامیدی را در جوامع ترویج دهند به گونه ای که آنها را با شکنجه و مرگی خاموش همراه سازند. در این شرايط مردم دیگر حاضرنخواهند بود اخبارسفید و خوب و امیدوار کننده را باور کنند و یا بشنوند و ببینند و بگویند. حال در این جنگ سیاه رسانه ای و پروگاندایی (نشنوید، نبینید، نگویید) که افکار و اندیشه ها و احساسات مردم نشانه گرفته شده می بایست با تکیه بر سواد رسانه ای مردم را از اهداف زهرآلود و کُُشنده نظام استعماری آگاه نمود. درغیر اینصورت دشمنان جامعه را همان طور که خود می خواهند نشان می دهندد یک معلم