📌 شماره شبهه : ۳۰۶۸
🔆 متن شبهه :
شانس آوردیم مغولها با خودشان دین نیاوردند و فقط کشتند و خوردند و چاپیدند وگرنه الان خوردن نذری هلاکوخان لیاقت می خواست و عزاداری برای چنگیزخان واجبات بود و هر قطره اشکی که در عزاداری برای تیمور لنگ ریخته میشد آخرت و بهشت ما را بیمه می کرد
🔆 پاسخ شبهه:
1️⃣ آموزه های دین اسلام اساسا منطبق با عقل پذیرفته شده.در خیلی از کشورهای دنیا و در خود ایران حتی و خیلی از جاها با شمشیر جلو نرفته. و آموزه های اسلام ،آموزه هایی نیست که بخواهد با شمشیر توجیه بشود.
https://b2n.ir/494599
2️⃣ آموزه های اسلام با عقل و منطق بررسی شده و مردم با عقل و منطق اونها رو پذیرفته اند و امروز هم در دنیا رشد و گسترش اسلام از همین جهت است.
https://b2n.ir/478413
3️⃣ الان که دیگه ما با شمشیر دین اسلام را جایی منتشر نمیکنیم. دلیل این همه روی آوردن به اسلام چیه؟ اینکه بیشترین نامگذاری سال گذشته در انگلستان ، ولز و اروپا ،نام پسر محمد بوده ، علتش چیه؟؟
https://b2n.ir/318589
https://b2n.ir/300629
4️⃣ مغول ها هم که آن را آیین شمنی نامیده اند، عبارت بوده است از نوعی یگانه پرستی ناقص که در آن ایزدان گوناگون با مرتبههای پایینتر در نگهداری و نظم کائنات با خدای یکتا سهیم شناخته میشدند. بتهای گوناگون به عنوان مظاهر این ایزدان پرستش میشده است و اعتقادات توتمیسم در افکار مغولان باعث خرافه پرستیهای فراوانی شده بود. مغولان اگر حتی شمشیر نمی آوردند ولی دینشان منطبق بر عقل و فطرت بود باز پذیرفته میشد. که مورد پذیرش ایرانیان قرار نگرفت و حتی بسیاری از حاکمان مغول نیز از آیین شمنی رویگردان و به دین اسلام و مذهب شیعه روی آوردند .
https://b2n.ir/355680
https://b2n.ir/679673
5️⃣ به گفته زرین کوب «فتح اسلامی با جنگ حاصل شد اما نشر اسلام در بین مردم کشورهای فتح شده به زور جنگ نبود خاصه در جاهایی که مردم از نظر اسلام اهل کتاب بودند یا در ردیف آن -یهود، نصارا، مجوس و صائبین … با وجود محدودیتی که اهل زمه در دارالسلام داشتند، اسلام آزادی و آسایش آنها را تا حد ممکن تأمین میکرد و به ندرت ممکن بود بدون نقض عهدی مورد تعقیب باشند.»
عبدالحسین زرین کوب، کارنامه اسلام، صفحه ۱ و ۶
6️⃣ به گفته سید حسین نصر، بهوجود آمدن تعداد زیاد محققان ایرانی بزرگ مسلمان نشان از تحول درونی، و نه زور و فشار اجتماعی است، زیرا با فشار نمیتوان مشارکت خلاقانه و برجسته را انتظار داشت.
Seyyed Hossein Nasr, The Cambridge History of Iran, p. 464
📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است.
🏴
#لبیک_یا_حسین_هر_خانه_یک_حسینیه
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd63