🌿 دوباره
#محرم و دوباره تبیین ...
#چرایی دستور به اقامه عزای امام حسین(ع)؟
پيشوايان دين از زمان پيغمبر اكرم و زمان ائمه اطهار
#دستور اكيد و بليغ دادهاند كه بايد نام حسين بن على زنده بماند، بايد مصيبت حسين بن على هر سال
#تجديد بشود،
♦️
#چرا؟
بحث در اين
#چرا است. اين چه دستورى است در اسلام؟
#چرا اين همه ائمه دين به اين موضوع اهتمام داشتند؟
#چرا براى زيارت حسين بن على اين همه اهتمام و ترغيب است، اين همه تشويق است؟
♦️ما بايد به اين
#چرا دقت كنيم.
ممكن است كسى بگويد:
«اين براى اين است كه تسلى خاطرى براى حضرت زهرا باشد.»
آيا اين حرف
#مسخره نيست كه بعد از هزار و چهار صد سال، هنوز حضرت زهرا احتياج به تسليت داشته باشد؟
در صورتى كه به نصّ خود امام حسين و به حكم ضرورت دين، بعد از شهادت امام حسين ديگر امام حسين و حضرت زهرا نزد يكديگر هستند.
اين
#چهحرفى است؟!
مگر حضرت زهرا بچه است كه بعد از هزار و چهار صد سال هنوز هم دائماً به سر خودش بزند، گريه كند، بعد ما برويم به ايشان سرسلامتى بدهيم! اين حرفها دين را
#خراب مىكند.
حسين مكتب
#عملى در اسلام
#تأسيس كرد.
حسين عليه السلام نمونه عملى
#قيامهاى اصلاحى است.
خواستند مكتب حسين
#زنده بماند،
خواستند حسين سالى يك بار با آن نداهاى شيرين و
#عالى و
#حماسه انگيزش ظهور پيدا كند، فرياد كند:
«أَ لا تَرَوْنَ إلى الْحَقَّ لا يُعْمَلُ بِهِ وَ الْباطِلَ لا يُتَناهى عَنْهُ لِيَرْغَبِ الْمُؤْمِنُ فى لِقاءِ اللَّهِ مُحِقّاً»
(آیا نمی بینید به حق عمل نمی شود و از باطل نهی نمی شود؟ در چنین شرایطی باید مؤمن مهیای لقاء الهی -شهادت- شود)
خواستند «الْمَوْتُ اوْلى مِنْ رُكوبِ الْعارِ» (مرگ از زندگى ننگين بهتر است) براى هميشه
#زنده بماند.
خواستند «لا ارَى الْمَوْتَ الّا سَعادَةً وَ الْحَياةَ مَعَ الظّالِمينَ الّا بَرَماً»
(مرگ را جز سعادت و زندگی با ظالمان را جز خسارت نمی بینم)
براى هميشه زنده بماند.
زندگى با
#ستمكاران براى من خستگىآور است؛ مرگ در نظر من جز
#سعادت چيزى نيست.
خواستند آن جملههاى ديگر حسين: «خُطَّ الْمَوْتُ عَلى وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقَلادَةِ عَلى جِيدِ الْفَتاةِ»
(در چنین شرایطی مرگ و شهادت چونان گردنبند دختران بر گردن فرزندان آدم زیبنده است.)
زنده بماند،
«هَيْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ» زنده بماند.
🔸حماسه حسینی، ج۱، ص۷۸
♦️
@SyasatMotahar
🔸تربیتمدرس
#علومسیاسی برمبنای
#نظامفکری استادمطهری(ره)