🌺نامه ای از علیه السلام به همه شیعیان تا زمان ظهور🌺 عسكرى عليه السّلام در اين نامه، پس از حمد خدا و درود بر پيامبر و عترت طاهرينش به ابن بابویه قمی(ره)، پدر شیخ صدوق(ره) مى‌فرمايد: ❤️«اى فقيه مورد اعتماد من، على بن الحسين بن بابويه قمى، خداوند تو را به كارهاى مورد رضايتش توفيق دهد و از نسل تو، اولاد صالح بيافريند.❤️ ✅تو را به رعايت تقوى و برپا داشتن نماز و اداى زكات وصيّت مى‌كنم، زيرا كسى كه زكات نپردازد، نمازش قبول نخواهد شد. ✅و نيز تو را سفارش مى كنم به بخشايش گناه ديگران، و خويشتندارى به هنگام خشم و غضب، ✅ارتباط با خويشان، تعاون و همكارى با برادران دينى و كوشش در رفع نيازهاى آنها در تنگدستى و گشاده دستى، ✅بردبارى و كسب آگاهى و معرفت در دين. ✅در كارها ثابت قدم و با قرآن هم پيمان باش، ✅اخلاق خود را نيكو گردان و ديگران را به كارهاى شايسته امر كن و از پليدى ها باز دار، زيرا خداوند فرموده است: «در بسيارى از سخنان آهسته و در گوشى آنها، هيچ خيرى نيست مگر اينكه ضمن آن، به صدقه يا كار نيك و يا اصلاح بين مردم امر نمايند» [و بطور كلّى] تو را سفارش مى كنم به خوددارى از تمام معاصى و گناهان. ✅نماز شب را ترك مكن، زيرا پيامبر اكرم صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم در وصيّت خود به عليه السّلام سه مرتبه فرمود: «بر نماز شب مواظبت نما. 👈و [آگاه باش] هر كس نسبت به نماز شب بى اعتنا باشد، از ما نيست»‼️ پس اى علىّ بن الحسين، تو خود به سفارشات من عمل كن و شيعيان مرا نيز دستور ده تا عمل كنند. ✅نيز تو را به صبر و پايدارى و انتظار فرج توصيه مى كنم، زيرا پيامبر اكرم صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم فرمود: «بهترين كارهاى امت من، انتظار فرج است». شيعيان ما همواره در غم و اندوه به سر مى برند تا فرزندم ظهور كند، همان كسى كه پيامبر (صلى اللَّه عليه و آله و سلّم) بشارت آمدنش را داده است. او زمين را از عدل و داد پر مى كند، همان گونه كه از ظلم و ستم پر شده است. ✅پس بار ديگر اى علىّ بن بابويه، تو را به صبر و استقامت توصيه مى كنم و تو نيز به همه شيعيان و پيروان مرا به صبر و استقامت فرمان بده. «به راستى زمين از آن خداست و آن را به هر كس از بندگانش كه بخواهد به ارث مى دهد و عاقبت از آن پرهيزگاران است». سلام و رحمت و بركت حقّ بر تو و بر همه شيعيان ما، و درود خداوند بر محمّد (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) و آل او.»🌹 ✍نامه ای که لازم است همیشه نگاهمان به آن باشد؛ به ویژه در این زمانه و اكثر محقّقين و صاحبان تراجم نقل نموده‌اند كه از جمله آنها، مى‌توان از علامه بحرانى در «لؤلؤة البحرين»، ص 384، محقّق خوانسارى در «روضات الجنّات»، ج 4، ص 273، علامه مجلسى در «بحار الانوار»، ج 50، ص 317 و 318، محدّث نورى در «مستدرك الوسائل»، ج 3، ص 527، قاضى نور اللَّه شوشترى در «مجالس المؤمنين»، ج 1، ص 453، محدّث قمى در «فوائد الرضوية»، ص 281، و علامه شيخ محمّد تقى تسترى در «قاموس الرّجال»، ج 6، ص 474، نام برد.