لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
🔰توضیح اجمالی «فلسفه چگونگی اسلامی» ۳ 🎥 مرحوم آیت‌الله علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی (۵ دی‌ماه ۱۳۷۹): 🔹[تولید فلسفه چگونگی اسلامی در مجموعه ما] نه اقتباس از فلسفه اصالت ماهیت كرده و نه اقتباس از فلسفه اصالت وجود كرده و نه اقتباس از تضاد هگل و حرف‌های شاگردانش... و نه اقتباس از فلسفه نسبیت انیشتین كرده است؛ یعنی نه از فلسفه‌‏های بیگانه (انفعالی) و نه از فلسفه‌‏های خودی (كه این مطلب را نداشته‌‏اند) «فلسفه چگونگی اسلامی» را تأسیس كرده‌ایم. 🔹به پایه‌‏های اساسی متدولوژی علوم؛ یعنی روش علوم [دست یافته‌ایم]؛ یعنی منطق علوم را هم در تكامل اصول [فقه] و هم تكامل الهی روش علوم (یعنی مدل‌‏سازی برای تجربه) و هم مدل‌‏سازی برای اجرا دست یافته‌ایم. 🔹ما اصولا سه امر را در كل راه ضروری می‌دانستیم كه همراه داشته باشیم: ۱. تعلق به هدف؛ ۲. تحمل ابهام؛ به نظرمان نیاید [تحمل ابهام] كار ساده‏‌ای بوده است... [زیرا] گاهی انسان آدرس جایی را داد، لذا به راحتی مراجعه می‏‌كند. گاهی آدرس را ندارد ولكن تعدادی كتاب را می‏‌گردد تا آدرس پیدا كند. اما گاهی دنبال تأسیس. ۳. تطرق احتمال [است] و مرتبا آنچه را تأسیس می‏‌كند دوباره موضوع بحث مجدد قرار بدهد كه به چه دلیل می‏‌توان به اسلام نسبت داد؟ چگونه می‌‏شود كارآمدی داشته باشد؟ ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh