🟢 *چند ویژگی نیروی کار دهه هفتادی!* مدیرعزیز، کارمندان دهه هفتادی شما ویژگی هایی دارند که اگر بلد باشی، مدیریت راحت تری خواهی داشت! 🔹کارکنان نسبت به گذشته تحصیل کرده تر شده اند گاهی تحصیل کرده تر از مافوق هایشان؛ 🔸کارکنان، مانند سابق حرف شنو نیستند و منابع رسمی و سنتی قدرت را خیلی قبول ندارند؛ 🔹دموکراسی و سبک های مدیریت دموکراتیک خواستنی تر از قبل شده است؛ 🔸نسل جدید کارکنان بیش از قبل مشتاق و نیازمند شنیده شدن هستند؛ 🔹سبکهای مدیریتی مشارکتی و اقناعی و نتیجه گرا که به کارکنان اعتماد می کند تناسب بیشتری با حال و روز دهه هفتادی ها دارد؛ 🔸عمر همکاری دهه هفتادی ها با سازمان کوتاه تر از قبل شده است و آنها زودتر و بیشتر از قبل تصمیم به ترک سازمان می گیرند؛ 🔹دهه هفتادی ها نمی خواهند فقط انتخاب شوند بلکه می خواهند انتخاب کنند؛ 🔸دهه هفتادی ها خیلی “باید و نباید پذیر” نیستند؛ 🔹نسل دهه هفتادی از اشتباهات و تجربیات خودش بیشتر می آموزد تا از توصیه و اندرز دیگران؛ 💲پول برای دهه هفتادی ها موضوع مهمی است؛ 🔸دهه هفتادی ها حسابگرند و مرتب آنچه به سازمان می دهند و آنچه از سازمان می گیرند را باهم مقایسه می کنند؛ 🔹مدیران در مواجهه با این نسل باید تحمل شنیدن مخالفت ها و دیدگاه های متفاوت را داشته باشند؛ 🔸نسل گذشته زندگی می کرد که کار کند و اینها کار می کنند که زندگی کنند؛ 🔹دهه هفتادی ها دیر آمده اند و می خواهند زود بروند؛ 🔸دهه هفتادی ها راحت “نه” می گویند و راحت همه را زیر سؤال می برند؛ 🔹دهه هفتادی ها نمی آیند که مادام العمر بمانند. آنها به خودشان بیش از هر چیزی و هرکسی وفادارند؛ 🔸در مورد این نسل، مدیران باید حوصله پاسخگویی به سؤالاتی که با “چرا” آغاز می شود را داشته باشند؛ 🔹هنر گفتگو از مواردی است که مدیران برای قانع کردن و همراه کردن دهه هفتادی ها باید بیاموزند؛ 🔷 *مدیرانی که نسل جدید کارکنان را مدیریت می کنند باید دوست داشتنی تر از قبل باشند.* 🖌دکتر بهزاد ابوالعلایی 🌱@Javaaneh_ir