🟢
*چند ویژگی نیروی کار دهه هفتادی!*
مدیرعزیز، کارمندان دهه هفتادی شما ویژگی هایی دارند که اگر بلد باشی، مدیریت راحت تری خواهی داشت!
🔹کارکنان نسبت به گذشته تحصیل کرده تر شده اند گاهی تحصیل کرده تر از مافوق هایشان؛
🔸کارکنان، مانند سابق حرف شنو نیستند و منابع رسمی و سنتی قدرت را خیلی قبول ندارند؛
🔹دموکراسی و سبک های مدیریت دموکراتیک خواستنی تر از قبل شده است؛
🔸نسل جدید کارکنان بیش از قبل مشتاق و نیازمند شنیده شدن هستند؛
🔹سبکهای مدیریتی مشارکتی و اقناعی و نتیجه گرا که به کارکنان اعتماد می کند تناسب بیشتری با حال و روز دهه هفتادی ها دارد؛
🔸عمر همکاری دهه هفتادی ها با سازمان کوتاه تر از قبل شده است و آنها زودتر و بیشتر از قبل تصمیم به ترک سازمان می گیرند؛
🔹دهه هفتادی ها نمی خواهند فقط انتخاب شوند بلکه می خواهند انتخاب کنند؛
🔸دهه هفتادی ها خیلی “باید و نباید پذیر” نیستند؛
🔹نسل دهه هفتادی از اشتباهات و تجربیات خودش بیشتر می آموزد تا از توصیه و اندرز دیگران؛
💲پول برای دهه هفتادی ها موضوع مهمی است؛
🔸دهه هفتادی ها حسابگرند و مرتب آنچه به سازمان می دهند و آنچه از سازمان می گیرند را باهم مقایسه می کنند؛
🔹مدیران در مواجهه با این نسل باید تحمل شنیدن مخالفت ها و دیدگاه های متفاوت را داشته باشند؛
🔸نسل گذشته زندگی می کرد که کار کند و اینها کار می کنند که زندگی کنند؛
🔹دهه هفتادی ها دیر آمده اند و می خواهند زود بروند؛
🔸دهه هفتادی ها راحت “نه” می گویند و راحت همه را زیر سؤال می برند؛
🔹دهه هفتادی ها نمی آیند که مادام العمر بمانند. آنها به خودشان بیش از هر چیزی و هرکسی وفادارند؛
🔸در مورد این نسل، مدیران باید حوصله پاسخگویی به سؤالاتی که با “چرا” آغاز می شود را داشته باشند؛
🔹هنر گفتگو از مواردی است که مدیران برای قانع کردن و همراه کردن دهه هفتادی ها باید بیاموزند؛
🔷 *مدیرانی که نسل جدید کارکنان را مدیریت می کنند باید دوست داشتنی تر از قبل باشند.*
🖌دکتر بهزاد ابوالعلایی
🌱
@Javaaneh_ir