▪️تحریفات گسترده‌ای در حوادث روزهای پایانی حیات (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در کتب روایی و تاریخی اهل سنت، رخ داده است؛ به نحوی که جزئی‌ترین حقایق و واقعیات تاریخی، یا به نوعی وارونه جلوه داده شده ‌و یا تحریف شده‌ و یا اصلا از قلم افتاده‌اند. این تحریفات، آشکارا از اولین روزهای بعد از وفات ایشان آغاز شد و در طول سالیان بعد، به اوج خود رسید. در این میان، بی‌تردید عایشه را از سردمداران و سر حلقه‌های اصلی این رویداد می‌توان برشمرد. ▪️او به سبب بغض بسیار به (علیه‌السّلام)، ‌در ایجاد و گسترش این تحریفات، نقش اساسی داشت. شدت بغض او به حضرت، چنان بود که حتی از آوردن نام در بعضی جریاناتِ نه چندان مهم نیز اکراه داشت و می‌کوشید به هر شکل ممکن از ذکر کوچک‌ترین فضیلتی برای حضرت خودداری کند؛ برای مثال در جریان امدن (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) به منزلش در آخرین روزهای حیات حضرت، با کمک حضرت علی (علیه‌السّلام) و فضل بن عباس، او تنها به نام فضل، اشاره می‌کند و از حضرت با عبارت «دیگری» نام می‌برد. ▪️همچنین در توصیف چگونگی رحلت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، ‌او خود را کسی معرفی می‌کند که پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) بر سینه او (آن هم با آن وضع رقت‌انگیز) وفات کرد؛   ▪️در حالی که ابن‌عباس صریحاً در همان ایام، گفته او را رد کرد و گفت (علیه‌السلام) فردی است که حضرت بر سینه‌اش، دعوت حق را لبیک گفت.  کانال فرهنگی خانواده در سروش🆔http://sapp.ir/farhangekganevade کانال فرهنگی خانواده در ایتا 🆔eitaa.com/markazfarhangekhanevade