☫ مراغه خبر
به گزارش ایرنا، بیشتر مدیران آژانس‌های مسافری و حتی برخی از مسافران از تکرار این روند سخن به میان می
اما به راستی مشکل کجاست و چه اقداماتی لازم است تا متقاضیان بلیط قطار با دست خالی از آژانس‌های مسافری بدرقه نشوند؟ و اینکه سهمی برای آژانس‌های مسافری در برابر سایت‌های فروش اینترنتی می‌توان قائل شد یا نه؟ شرکت رجاء مثل سابق ظرفیت فروش را فصلی باز کند «نوید آتابکی»، مدیرعامل آژانس مسافری فرازگشت مراغه نیز با بیان اینکه اگر شرکت رجاء مثل سابق برنامه فروش را سه‌ماه باز کند، تا حدودی این مشکل مرتفع خواهد شد، افزود: مدتی است که برنامه‌های فروش بلیط قطار ۱۵ روزه شده و بر همین اساس زیرساخت‌ها جوابگو مراجعه‌ها در یک زمان بسیار کوتاه نیست. وی ادامه داد: ما امروز فقط دو کوپه با کلی اتلاف وقت فروخیتم زیرا تعداد مراجعه در یک بازه زمانی کوتاه بسیار بالا و سامانه پاسخگوی این همه مراجعه نبود. وی همچنین این موضوع را هم یادآوری کرد که اگر سهمیه‌ای به آژانس‌های مسافری اختصاص یابد، جمع قابل توجهی از مردم با دست خالی به خانه‌هایشان بر نمی‌گردند. عرضه کمتر از تقاضاست و کاری نمی‌شود انجام داد مدیرکل راه‌آهن آذربایجان نیز اینگونه پاسخ می‌دهد که فروش بلیط قطار طی چندین سال گذشته آنلاین بوده است و از تمام آزانس‌ها و حتی خود مردم از خانه‌هایشان، بلافاصله پس از باز شدن سامانه به خرید بلیط اقدام می‌کنند. محمدرضا قربانی با بیان اینکه نارضایتی از نبود بلیط قطار در همه شهرهای آذربایجان وجود دارد، بیان کرد: معمولا در همان دقایق اول، بلیط‌های زمان‌های پیک تمام می‌شود و از آنجایی که عرضه کمتر از تقاضاست، هیچ کاری نمی‌شود برای حل این مشکل انجام داد. وی به صورت تلویحی رقابتی بودن خرید بلیط قطار را گریزناپذیر خواند و افزود: برای حل این مشکل باید آنقدر بلیط وجود داشته باشد که به مرحله اشباع برسد؛ امری که به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست. به گزارش ایرنا مردمی که با دست خالی از آژانس‌های مسافری به خانه‌هایشان ر مراغه برمی‌گردند، تفسیرهای مختلفی از نحوه عرضه بلیط قطار دارند و در نقطه مقابل نیز مسئولان راه آهن استان این روند را عادی تلقی می‌کنند؛ روندی که سیاست‌گذاری آن از جمله عرضه ۱۵ روزه بلیط قطار به جای فروش فصلی آن در سطح کلان کشور گرفته می‌شود. ╭┅─────┅╮ @M_Khabar 👈 ( مراغه خبر ) ╰┅─────┅╯