-1217061120_1155821127.aac
37M
صوت👆یاداشت👇 شب سوم: تغییر ذائقه الإسراء : 71 يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ فَمَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمينِهِ فَأُولئِكَ يَقْرَؤُنَ كِتابَهُمْ وَ لا يُظْلَمُونَ فَتيلاً . طه : 63 قالُوا إِنْ هذانِ لَساحِرانِ يُريدانِ أَنْ يُخْرِجاكُمْ مِنْ أَرْضِكُمْ بِسِحْرِهِما وَ يَذْهَبا بِطَريقَتِكُمُ الْمُثْلى‏. گفتمان و نگرش حاکم بر اجتماع: انبیاء مردم را به خدا دعوت می‌کردند و فراعنه مردم را به خودشان؛ • در اندیشه انبیاء نظام حاکم بر قوانین اجتماع را خدا باید تعیین کند چون هیچ کس حق برتری بر دیگری را ندارد و قوانین باید مطابق اراده الهی باشد. • در اندیشه فراعنه قوانین اجتماع بر اساس خواست و میل انسان و آن‌‌‌هم انسان قدرتمند و ثروتمند تعیین می‌شود. غلبه گفتمان انبیاء یا فراعنه از طریق: • تغییر ذائقه فکری: احساس نیاز به امام/ اضطرار الی الحجة. نور و بصر. منذر بن جارود؛ سمرة بن جندب. هویت عقلانی قلبی: آگاهی عواطف. • عناصر عقیده ساز: معرفت؛ میل. https://eitaa.com/MahdiTaheri55