🌺اگه دوست داری توی هر گفتگویی تأثیرگذار باشی و رابطه هات رو بهبود ببخشی رعایت این نکات رو نباید فراموش کنی
📌نکته اول مارشال بی ،روزنبرگ روانشناس و نویسنده میگه :کلید ارتباط مؤثر، همدليه.
🔴یعنی چی؟ یعنی قبل از اینکه حرف بزنی باید اول طرف مقابل رو بفهمی تحقیقاتش نشون میده افراد وقتی احساس فهمیده شدن میکنن بیشتر تمایل دارن که گوش بدن
🔵نکته دوم جولیا تی وود استاد ارتباطات دانشگاه کارولینای شمالی میگه بیشتر مشکلات ارتباطی از سوء تفاهمها ناشی میشه.
🔴" پس وقتی یه بحث بالا میگیره بهتره یه لحظه مکث کنی و به خودت بگی آیا درست متوجه شدم؟
🔵نکته سوم یه پژوهش دیگه از دکتر اوون هارجی استاد ارتباطات در دانشگاه اولستر میگه
🔴۷۰ درصد ارتباطات موفق به شنیدن مؤثر وابسته ست به این معنی که اگه بتونی خوب گوش بدی نصف مشکلاتت حل میشه
🔵نکته چهارم هنر" پرسیدن سوالات درسته . طبق تحقیقات کری پترسون و همکارانش اگه بتونی سوالاتی بپرسی که ذهن طرف مقابل رو باز کنه، سریع تر میتونی به نتیجه برسی این به جای حمله مستقیم خیلی مفیدتره
🔴نکته پنجم دانیل گلمن میگه اگه بتونی احساسات خودت و طرف مقابل رو بفهمی ارتباطاتت قوی تر میشه
🔵دفعه بعد که بحث شد یه لحظه مکث کن و از خودت بپرس الان چه احساسی دارم؟ طرف مقابلم چی حس میکنه؟ همین یه کار ساده میتونه اوضاع رو عوض کنه.
@mansurfathinia