سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: به اعتقاد دشمن ما باید وابسته به فروش نفت و گاز خام باشیم و برای اداره کشور و وابسته بودن معیشت مردم به فروش نفت و گاز خام، نباید تولید ثروت داشته باشیم.
دشمن سعی دارد فرهنگ کار را در کشورهای اسلامی ضعیف و حقیر کند
قدیریابیانه افزود: به منظور اینکه ما در کشور تولید ثروت نداشته باشیم باید کار نکنیم و دشمن به این منظور سعی کرده فرهنگ کار را در کشورهای اسلامی تضعیف و کار را تحقیر کند به نحوی که افراد از زیر کار در رفتن را زرنگی تلقی کنند.
فعال سیاسی اصولگرا، مرحله دوم راهبرد غرب را مصرفگرا بودن عنوان و تاکید کرد: تلاش دشمن همواره این بود که مردم ما تفکر مصرفگرایی داشته باشند تا درآمدهایی که داریم را در مصرف و نه در سرمایهگذاری در زیربناها، تولید و اشتغال و آبادانی از دست بدهیم.
وی با اشاره به راهبرد دشمن نسبت به اینکه ما نباید حتی کالاهای مصرفی خود را تولید کنیم بلکه باید این کالاها را وارد کنیم تا کالاهای تولید داخل مصرف نشوند، گفت: آنها به لحاظ فرهنگی کاری کردند که ما مصرف کالاهای آنها را ارزش و نشانه تَشَخُص اجتماعی بدانیم و پترودلارها (دلارهای نفتی) را خرج واردات کالاهای مصرفی کنیم.
این فعال سیاسی عنوان کرد: غرب با ترویج اینکه مصرف کالاهای خارجی نشانه تَشَخُص اجتماعی است این کار را انجام داد و حتی بنادر و قوانین وارداتی ما، برای واردات کالا شکلدهی شد و بنادر ما فقط در بخش صادرات نفت پیشرفت زیادی داشتند ضمن اینکه این پیشرفت هم به دلیل نیاز غرب بود.
✅
باید فرهنگ کار را در جامعه تغییر دهیم
قدیریابیانه گفت: دشمنان کاری کردند که قوانین صادراتی ما به شکلی باشد که در امر صادرات با مشکل مواجه باشیم در حالی که ما باید این روال و همچنین فرهنگ کار را در جامعه تغییر دهیم. یکی از نشانههای فرهنگ کار این است که ما کار کردن را موجب عزت بدانیم و برای کارگرانی که کار میکنند عزت قائل شویم.
وی تصریح کرد: البته ما باید کاری کنیم که کارگر هم به کار کردن افتخار کند و از این موضوع خوشحال باشد و لازمه آن این است که در مسائل فرهنگی، فیلمهای سینمایی، سریال و برنامههای رادیو تلویزیون چه دولتی و چه بخش خصوصی، آموزش و پرورش و دانشگاهها این مساله را ترویج دهیم.
این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: در ایران در ارتباط با کار کردن اصطلاحات نامناسبی بهکار میرود که درست خلاف فرهنگ کار است و باید جلوی این فرهنگ گرفته شود.
سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک یادآور شد: به این منظور باید در فیلمهای سینمایی که در صدا و سیما و بخش خصوصی ساخته میشود این طور نشان داده شود که کسی که با کار و تلاش، معیشت خود و خانوادهاش را تامین میکند بسیار عزتمند و خوشبخت است در حالی که فیلمهای ما معمولاً عکس این قضیه را نشان میدهند.
✅
تبلیغ اعتقاد به بخت و اقبال به عنوان عامل موفقیت، از راههای ممانعت از تولید است
قدیریابیانه با بیان اینکه یکی از راههای ممانعت از تولید این است که اعتقاد به بخت و اقبال را به عنوان عامل موفقیت معرفی کنند نه اعتقاد به کار را، بیان کرد: در فیلمهایی که برای تبلیغ کالاها در صدا و سیما تولید می شود، شانس به عنوان یک عنصر مهم مطرح میشود در حالی که این موضوع مثبتی نیست و باید رویه آن تغییر کند. اگر این اتفاق بیفتد ما شاهد جهش واقعی تولید خواهیم بود.
وی با بیان اینکه اگر جوانان کار کردن را عزت بدانند و کارهای یدی از نظر آنها ننگ محسوب نشود شرایط اشتغال بهبود پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: فرهنگ عمومی باید اصلاح شود.
این فعال سیاسی با بیان اینکه کار، عزت است و حضرت امام (ره) هم جملهای داشتند تحت این عنوان که «خدا کارگر است»، افزود: ما باید علاوه بر ترویج هنرستان های فنی و حرفهای، آموزشهای دورهای کوتاهمدت و آموزش فنون کار را هم ایجاد و ترویج کنیم.
https://irna.ir/xjQp8y