♨️تاکتيک هاي
#جنگ_رسانه_ای
🔹در جنگ رسانه اي از روشها و تاکتيکهاي مختلفي متناسب با شرايط و جغرافياي عمومي (جغرافياي جنگ رواني) استفاده مي شود. بعضاً با بمباران اطلاعات و يا ارائه اطلاعات نادرست و يا مشابه سازي و… گروه هدف را مجبور مي کنند تا منافع مهاجم را بر منافع ملي ترجيح دهند.
🔺تاکتيکهاي که در جنگ رسانه اي کاربرد دارد:
1- تاکتيک حذف: بخشي از اطلاعات حذف شده و اطلاعات ناقص به مخاطب ارائه مي شود.
2- بزرگ نمايي(کلي بافي): جزئيات اطلاعات حذف شده و به کليات اهميت داده شده بزرگنمايي مي شود.
3- کوچک نمايي: موفقيت ها و توانمنديهاي طرف مقابل (گروه هدف) کوچک و کم اهميت شمرده مي شود.
4- زمانبندي: اطلاعات و اخبار با تاخير به مخاطب ارائه مي شود.
5- تاکتيک قطره چکاني: براي آنکه مخاطب به اطلاعات صحيح و کامل دسترسي نداشته باشد اطلاعات بصورت پراکنده ارائه مي شود.
6- تاکتيک تبخير: پخش شايعه براي سردرگم کردن مخاطب زمانيکه مخاطب نسبت به موضوعي اطلاعاتي ندارد و يا اطلاعاتش کم است.
7- تاکتيک دروغ بزرگ: ارائه اطلاعات غيرواقعي خيلي بزرگ براي سرپوش گذاشتن بر ضعف خودي.
8- تاکتيک موجي: ارائه اطلاعات مداوم اما با افت و خيز
9- تاکتيک وارونه: اطلاعات واقعي وارونه جلوه داده مي شود.
10- تاکتيک خرد کردن: در اين شيوه مخاطبين دسته بندي شده و انسجام جامعه هدف از هم مي پاشد.
11- تاکتيک ترور: در اين شيوه با تهمت و چهره مسئولين در ميان مردم تخريب مي شود.
12- تاکتيک انگاره سازي: اتفاقي که در محلي با شرايط متفاوت به وقوع پيوسته در محيط ديگر انگاره سازي مي شود (احتمال وقوع آن القاء مي شود)
13- آگاهي کاذب: توزيع اطلاعات بدون مشخص بودن زمان و مکان وقايع.
14- تاکتيک محروميت: گروه هدف از دسترسي به اطلاعات محروم مي شود.
🆗
Www.cyberesfahan.ir
🇮🇷🕊
@Mobin_rfm