♨️تاکتيک هاي 🔹در جنگ رسانه اي از روشها و تاکتيکهاي مختلفي متناسب با شرايط و جغرافياي عمومي (جغرافياي جنگ رواني) استفاده مي شود. بعضاً با بمباران اطلاعات و يا ارائه اطلاعات نادرست و يا مشابه سازي و… گروه هدف را مجبور مي کنند تا منافع مهاجم را بر منافع ملي ترجيح دهند. 🔺تاکتيکهاي که در جنگ رسانه اي کاربرد دارد: 1- تاکتيک حذف: بخشي از اطلاعات حذف شده و اطلاعات ناقص به مخاطب ارائه مي شود. 2- بزرگ نمايي(کلي بافي): جزئيات اطلاعات حذف شده و به کليات اهميت داده شده بزرگنمايي مي شود. 3- کوچک نمايي: موفقيت ها و توانمنديهاي طرف مقابل (گروه هدف) کوچک و کم اهميت شمرده مي شود. 4- زمانبندي: اطلاعات و اخبار با تاخير به مخاطب ارائه مي شود. 5- تاکتيک قطره چکاني: براي آنکه مخاطب به اطلاعات صحيح و کامل دسترسي نداشته باشد اطلاعات بصورت پراکنده ارائه مي شود. 6- تاکتيک تبخير: پخش شايعه براي سردرگم کردن مخاطب زمانيکه مخاطب نسبت به موضوعي اطلاعاتي ندارد و يا اطلاعاتش کم است. 7- تاکتيک دروغ بزرگ: ارائه اطلاعات غيرواقعي خيلي بزرگ براي سرپوش گذاشتن بر ضعف خودي. 8- تاکتيک موجي: ارائه اطلاعات مداوم اما با افت و خيز 9- تاکتيک وارونه: اطلاعات واقعي وارونه جلوه داده مي شود. 10- تاکتيک خرد کردن: در اين شيوه مخاطبين دسته بندي شده و انسجام جامعه هدف از هم مي پاشد. 11- تاکتيک ترور: در اين شيوه با تهمت و چهره مسئولين در ميان مردم تخريب مي شود. 12- تاکتيک انگاره سازي: اتفاقي که در محلي با شرايط متفاوت به وقوع پيوسته در محيط ديگر انگاره سازي مي شود (احتمال وقوع آن القاء مي شود) 13- آگاهي کاذب: توزيع اطلاعات بدون مشخص بودن زمان و مکان وقايع. 14- تاکتيک محروميت: گروه هدف از دسترسي به اطلاعات محروم مي شود. 🆗Www.cyberesfahan.ir 🇮🇷🕊@Mobin_rfm