مختصات مصرف فرهنگی در سال گذشته
❇️ طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار از طرحهای آماری جدید مرکز آمار ایران است که با هدف شناخت فعالیتها و رفتارهای فرهنگی خانوارها و استفاده از آن برای برنامهریزیهای فرهنگی کشور طراحی شده است. این آمارگیری در سال ١٣٩٩، برای افراد ١٥ساله و بیشتر بهگونهای طراحی شده که نتایج به تفکیک تمام استانها قابل ارائه است.
❇️ در این آمارگیری به ۶۲هزار و ۵۶۰خانوار مراجعهشده و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکههای اجتماعی، فعالیتهای ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و... افراد ١٥ساله و بیشتر اخذ شده است.
🎞 الف- سینما: در یک سال منتهی به زمان آمارگیری ٤/ ١٣درصد از افراد ١٥ساله و بیشتر اظهار کردند که به سینما رفتهاند. اولویت تماشای گونه (ژانر)های فیلم سینمایی، در تماشای سینما برای افراد ١٥ساله و بیشتر، به ترتیب اجتماعی با ٥/ ٥٨درصد، کمدی با ٩/ ٥٧درصد، دفاع مقدس با ٥/ ٧درصد، کودک و نوجوان با ٧/ ٦درصد و سایر با ٥/ ٢١درصد بوده است.
🎭 ب- تئاتر: در یک سال منتهی به زمان آمارگیری ٣/ ٣درصد از افراد ١٥ساله و بیشتر به تماشای تئاتر رفتهاند.
🎻 ج- کنسرت: در یک سال منتهی به زمان آمارگیری ٤درصد از افراد ١٥ساله و بیشتر به کنسرت رفتهاند...
🌺🇮🇷
@Mobin_rfm