🌷نکته تفسیری صفحه ۲۸۳🌷 مسافر: حالت قیام و ایستادن پایدادترین حالتی هستش که انسان بر جوانبش مسلط است قران چنین وضعیتی دارد اقوم است نسبت به تمام جوانب امور امور اخروی و دنیوی اتسان سعادت دنیا و اخرتش کسانیکه هم در مرحله عمل و هم درمرحله عقیده استوار و برحق باشند، البته خداوند آنها را به بهشت هدایت می نمایدوکسانی هم که در اعتقاد و عمل کافر باشند وعید الهی در حق آنها ثابت است وجایگاهشان جهنم خواهد بود، از میان صفات کفار به "کافربودن به قیامت" اشاره شده چون عدم ایمان به معاد سر منشا تمام دنیاپرسنیها و مخالفت با انبیاست  انسان موجودی هستش که برای رسیدن به خواسته هاش عجله داره و همه پارامترها و جوانب امور رو نمی سنجه و بعد اقدام کنه با توجه به ایات قبل میشه گفت همین خصلت عجول بودنش اونو طالب دنیا و منافع مادی کرده چون ملموسه و زودتر بهش میرسه تا وعده ثواب اخروی و یا کلا دیر جواب دادن کارهای خیر هر کاری میخوایم انجام بدیم باید تمام جوانب امور رو بسنجیم منافع مادی و اخرویش رو بررسی کنیم مثل خود دستورات قرآن که اقوم هستش و محیط بر تمام جوانب امور ما هم در تصمیم گیریهامون و بررسیها تامل کنیم و پایدارترین و بهترین راه روانتخاب کنیم دین شیوه سبک زندگی اعتقاد ... که فقط یه بعد زندگی ادمها رو نشانه بره اخروی و یا دنیوی محکوم به شکست و زوال هستش خواست خدا بر این مطلب استوار است که آنچه موجب سعادت و شقاوت آدمی است همواره ملازم و همراه او باشد (همچون طوقی در گردن ) زیرا گردن تنهاعضویست که هرگز از انسان جدا نمی شود و جدایی آن ملازم موت اوست ، واین سرنوشت همان عمل آدمیست ، (لیس للانسان الا ما سعی و ان سعیه سوف یری )،(برای انسان جز کرده او چیزی نیست و به زودی اعمال خود را می بیند).پس هر کس جز عملش سرمایه دیگری ندارد، و سرانجام طاعت و عمل نیک به بهشت و سرانجام گناه و معصیت به آتش جهنم می انجامد، حجت کتاب عمل ، حجتی قاطع است که هیچ خواننده ای در آن تردید نمی کند هر چند که خود شخص گنه کار باشد، چون خود عمل را به عینه مشاهده می کند و جایی برای تردید و انکار وجود ندارد و پاداش و کیفر نیزعین خود عمل است . هیچ کس در اخرت گناه کسی رو بر عهده نمی گیره حتی امامان کفر هم گناه پیروانشون رو بر عهده نمیگیرن منتها گناه اونا اشاعه عمل بد هستش و مسلمه هر چی وسعت انتشار عمل بیشتر باشه بیشتر زجر می کشی 🕊👇 @Montazranmahdi_313