برخی نکات رهبری در دیدار با مسؤولین صدا و سیما [۸۳/۹/۱۱]
🔸
تأثیر برنامه را در مخاطب درنظر بگیرید، نه فقط افزایش بیننده را. البته یکی از سیاست های درست صدا و سیما این است که بینندگان خود را افزایش دهد ... منتها فقط این کار نباید هدف باشد، بلکه باید ببینید تأثیر این برنامه در مخاطب چیست.
گاهی اوقات افزایش مخاطب به قیمتی است که نمی ارزد. آنها جذب می شوند، اما به چه جذب شدهاند؟ به چیزی که یا منفی است و یا خنثی...
اگر بناست فیلم یا برنامه ای پخش شود و تأثیر سوئی بگذارد، چه فرقی می کند که من پخش کنم یا رقیب من؛ در هر دو صورت بد است؛ پس چرا من پخش کنم؟ به نظر من این منطق مهمی است و باید به آن توجه داشت...
🔸
الان هنرمندهای انقلابی و خوبی در داخل کشور هستند که بعضی ها در رشته و کارِ خودشان بلاشک جزو برجسته هایند؛
اما صدا و سیما از اینها استفاده ای نمی کند! نمی دانم چرا!؟ ...
بارها هم توصیه گونه گفتهام از این دوستان استفاده شود...
🔸
به شدت توجه کنید که چهره پردازی های منفی و ناصالح در صدا و سیما انجام نگیرد.
من گاهی دیدهام انسان هایی که هیچ ارزش علمی و هنری ندارند، در صدا و سیما
با پول مردم چهرهپردازی می شوند؛ چرا؟ البته من نمی خواهم خیلی مطلب را باز کنم؛ اما می بینم کسی که در رشتهی خودش اینقدر ارزشمند نیست و انسان متوسطی است، او را میآورند و
یکی دو ساعت از وقت تلویزیون را به زندگی او، به خانوادهی او و به گذشتهی سرتاپا کمارزش او مصروف میکنند؛ چرا؟ بهنظر من علاوه بر این که این «چرا» وجود دارد، «منفی» هم هست. این کار، الگو سازی است؛
ما چه کسی را می خواهیم الگوی جوان ها قرار دهیم؟ اینطور آدمهایی را!؟
پ.ن: متأسفانه در گذشته، آن طور که باید و شاید به این توصیه های حکیمانه عمل نشد، اما امیدواریم در آینده مراقبت بیشتری بکنند.
مسائل فرهنگی شوخی بردار نیست!
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
💎
@Moshfeghoun 💐