🔻مواظب زاویۀ دید خودت باش! 🔻تیتر روزنامه‌ها حکایت از واقعیت نیست؛ حکایت از زاویۀ دید است 🔻 (ج۱)- ۲ 🔸انسان باید مواظب زاویه دید خودش باشد و در این زمینه، مراقبت و دقت داشته باشد؛ مثلاً اینکه با هر کسی نشست و برخاست نکند. 🔸اگر حرفی از کسی شنیدی، پیش خودت بگو: «او معمولاً مسائل را با این زاویه نگاه می‌کند؛ باید حواسم باشد!» یعنی سخن او را از فیلتر زاویۀ دید خودت-که إن‌شاءالله صحیح است- عبور بده! 🔸اگر درباره یک واقعیت یا اتفاق، می‌خواهی از کسی خبر بگیری، ببین آیا زاویۀ دیدِ آن فرد، درست است؟ اگر زاویۀ دیدش درست نباشد، طبیعتاً در خبرِ مربوط به آن اتفاق، دست می‌برد؛ مثلاً بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی می‌کند. 🔸برای اینکه فریبِ برخی از روزنامه‌ها و رسانه‌ها را نخوریم باید بدانیم که تیترهای روزنامه‌ها، حکایتِ از واقعیت نیست، بلکه حکایتِ از زاویۀ دید است! 🔸روزنامه در اصل، محل انتقال آگاهی به مخاطب نیست، بلکه محل انتقال زاویۀ دید به مخاطب است؛ یعنی به تو می‌گوید «این‌طوری نگاه کن!» تیترها می‌خواهند زاویۀ دید خاصی را به مخاطب منتقل کنند. 👤علیرضا پناهیان 🚩دانشگاه هنر- ۹۶.۷.۶