🔴«حدثنا نعيم حدثنا عبد اللّه بن مروان عن كعب قال اذا ملك رجل من بني العباس يقال له عبد اللّه و هو ذو العين الآخر منهم بها افتتحوا و بها يختمون فهو مفتاح البلاء و سفّ الفناء ثم ذكرها تمام الحديث.» «کعب میگوید موقعی مردی از بنی عباس خلافت کند که او را «عبدالله» میگویند. و او آخرین نفر آنهاست که «ذوالعین» است. بنی عباس به (ع) افتتاح شدند و به «ع» ختم میشوند. او کلید بلا و شمشیر فنا خواهد بود.» 📗الملاحم و الفتن في ظهور الغائب المنتظر(عج) نویسنده : السيد بن طاووس جلد۱، صفحه۳۷ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ این حدیث هیچ اعتباری ندارد چرا که مؤیدی در هیچ یک از منابع شیعی ندارد فقط سیدبن طاووس آن را در تالیف خود یعنی ملاحم الفتن آورده! منسوب به اهل بیت(ع) نیست و گوینده‌ی آن کعب‌الاحبار می‌باشد نه معصوم(ع) ! کَعْبُ الاَحْبار از علمای یهودی است که در زمان خلفای غاصب مسلمان شد. و از افراد مورد اطمینان عمربن خطاب بود و بسیاری از اسرائیلیات را در میان مسلمانان رواج داد. صحابه پیامبر دیدگاه‌ها و رفتارهای متفاوتی نسبت به او داشته‌اند و امام باقر(ع) او را دروغگو دانسته است. هیچ یک از کتب اربعه شیعه از او حدیثی را نقل نکرده‌اند. امام باقر علیه سلام در پاسخ به مردی که میگفت آنچه کعب الاحبار میگوید، درست است!... حضرت فرمودند: «تو دروغ گفته‌ای و کعب الاحبار هم مانند تو دروغ گفته است. 📗کلینی، الکافی، ۱۴۰۷ق، ج۴،‌ ص۲۴۰. همانطور که میبینید کعب الاحبار نیز مرگ «عبدالله» را گفته اما «ذوالعین» را در یک تحریف به آن اضافه کرده! @noori82325 🇮🇷 با ما همراه باشید. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌http://کانال.شهیدنوری