امیری حسین و نعم الامیر: بسم الله الرحمن الرحیم فهم بازی برای همه بازی مناسب فرزندتان را پیدا کنید! چه کسانی باید برای «فهم بازی» کنجکاو باشند­؟ معرکه‌­ای برپاست! و جمعیتی مشتاقِ تماشا، گرداگرد یک نمایش گیرا در حال شکل‌­گیری است. اگرچه عده­‌ای بی­‌اعتنا از کنار معرکه می­‌گذرند، امّا میدان‌­داری که این نمایش را بر پا کرده است، خوب راه و رسم جلب توجه رهگذران را می­‌داند؛ تماشاگران که هر کدام­شان انگیزه­‌ای برای کنجکاو شدن به تماشای نمایش او دارند به تدریج حلقه­‌ای را به دور میدان­‌دار کامل می­کنند. چند لحظه­‌ای این تصویر «معرکه و میدان» را به ذهن بسپارید: حالا تصور کنید که ما همه تماشاگران معرکه‌­ای هستیم که میدان‌­دار آن «بازی‌­های رایانه‌­ای» هستند و هر کدام از ما بهره‌­ای از این نمایش می­‌بریم (سرگرمی، یادگیری، آگاهی، ... یا هر چیز دیگر)؛ نام این میدان پدید آمده از جاذبه و اشتیاق را، میدان «فهم بازی» می­‌گذاریم. نکته پنهان، امّا بنیادین نمایش این است که «فهم بازی»، از درک «لذت بازی» آغاز می­‌شود. ما این لذت را یا خودمان تجربه می­کنیم یا در تجربه دیگرانی که در نزدیکی ما هستند به وضوح مشاهده می­‌کنیم. هر کدام از ما از زاویه دید متفاوتی در اطراف میدان «فهم بازی»، مشغول تماشای معرکه بازی­‌ها هستیم. اطراف میدان «فهم بازی»، کاربران بازی از سنین مختلف، والدین، معلمان، فعالان و سیاست‌گذاران فرهنگی، پژوهشگران و بازی­‌سازان همه جمع شده‌­اند و هر کدام از ما به طریقی در میدان جاذبه نمایشی که بازی­‌های رایانه‌­ای ترتیب داده‌­اند قرار گرفته­‌ایم. بنابراین، «فهم بازی» باید برای هر کسی که به نحوی لذت بازی را دریافته است، کنجکاوی برانگیز باشد. https://fahmebazi.ircg.ir/ @Omidiaan_hossein 🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷