امیری حسین و نعم الامیر:
بسم الله الرحمن الرحیم
فهم بازی برای همه
بازی مناسب فرزندتان را پیدا کنید!
چه کسانی باید برای «فهم بازی» کنجکاو باشند؟
معرکهای برپاست! و جمعیتی مشتاقِ تماشا، گرداگرد یک نمایش گیرا در حال شکلگیری است. اگرچه عدهای بیاعتنا از کنار معرکه میگذرند، امّا میدانداری که این نمایش را بر پا کرده است، خوب راه و رسم جلب توجه رهگذران را میداند؛ تماشاگران که هر کدامشان انگیزهای برای کنجکاو شدن به تماشای نمایش او دارند به تدریج حلقهای را به دور میداندار کامل میکنند. چند لحظهای این تصویر «معرکه و میدان» را به ذهن بسپارید: حالا تصور کنید که ما همه تماشاگران معرکهای هستیم که میداندار آن «بازیهای رایانهای» هستند و هر کدام از ما بهرهای از این نمایش میبریم (سرگرمی، یادگیری، آگاهی، ... یا هر چیز دیگر)؛ نام این میدان پدید آمده از جاذبه و اشتیاق را، میدان «فهم بازی» میگذاریم. نکته پنهان، امّا بنیادین نمایش این است که «فهم بازی»، از درک «لذت بازی» آغاز میشود. ما این لذت را یا خودمان تجربه میکنیم یا در تجربه دیگرانی که در نزدیکی ما هستند به وضوح مشاهده میکنیم. هر کدام از ما از زاویه دید متفاوتی در اطراف میدان «فهم بازی»، مشغول تماشای معرکه بازیها هستیم. اطراف میدان «فهم بازی»، کاربران بازی از سنین مختلف، والدین، معلمان، فعالان و سیاستگذاران فرهنگی، پژوهشگران و بازیسازان همه جمع شدهاند و هر کدام از ما به طریقی در میدان جاذبه نمایشی که بازیهای رایانهای ترتیب دادهاند قرار گرفتهایم. بنابراین، «فهم بازی» باید برای هر کسی که به نحوی لذت بازی را دریافته است، کنجکاوی برانگیز باشد.
https://fahmebazi.ircg.ir/
#خاکریز_بصیرت
@Omidiaan_hossein
🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷