🔴 چگونه جایگاه
#معلم، تحقیر شد؟!
🔹در کلیپ فوق میبینید یک معلم، با رفتاری خلاف شان و ادب، چگونه از پشت به معلمی دیگر حمله میکند و ادب خود را نشان میدهد! امثال این آقا در بین بدنه شریف و خوب پرسنل آموزش و پرورش، متاسفانه کم نیستند.
🔸فرهنگ نقدناپذیری امروز در بدنه آموزش و پرورش مشهود است. علاوه بر نقدناپذیری میتوان به سیاستزدگی و حزبگرایی هم اشاره کرد که بخشی از مدیران وزارتی و ادارات کل و نواحی و مدارس و جامعه معلمان را تحت تاثیر قرار داده و موجب شده تا برخی سوءاستفادهچیها، تریبون بدست گرفته و مطالبات صنفی فرهنگیان را سیاسی کنند و اهداف سیاسی خود را پیش ببرند. وقتی همکار محترم و بزرگواری هم فوراً تذکر میدهد که مطالبه ما صنفی است با بیادبی به او حمله میکنند!
🔹امروز یکی از بدبختیهای ما معلمان، وجود اینچنین عناصر سیاسیکار و بی ادبی اند که با سیاسیکاری، اکثر مطلق فرهنگیان را از تجمعات و راهپیماییهای صنفی محروم میکنند. اکثریت قاطع معلمان با مشاهده این سیاسیکاریها، حتی در تجمعات صنفی خود هم مشارکت نمیکنند.
🔸این سیاسیکاری باعث شده تا دولتها هم از عدمِ انسجام فرهنگیان سوءاستفاده کنند و وُقعی به معلمان ننهند.
🔹متاسفانه دولتها چنددهه است مطالبات صنفی و مشکلات معیشتی
#جامعه_فرهنگیان را بطور اساسی حل نمیکنند و همین هم باعث شده تا جایگاه اجتماعی و اقتصادی معلمان تحقیر شود و نقش الگوی نوجوانان و جوانان در اذهان تخریب شود. دولتها با مشاهده این سیاسیکاریها هم خوشحال شده و به بیتفاوتی خود ادامه میدهند!
🔸در کلیپ فوق میبینید رفتار خلاف ادب و فرهنگِ یک فرد را که چگونه از پشت به همکار معلم خود ضربه
#پسگردنی میزند و سعی میکند با رفتار دیکتاتورمآبی، سیاسیکاری خودش را پیش ببرد!
🔹ناگفته نماند این سیاسیکاری و سیاستزدگی، میراث شوم دولت اصلاحات است! در دولت اصلاحاتِ خاتمی، سیاستزدگی وارد آموزش و پرورش و دانشگاههای تربیت معلم و بعد وارد نواحی آموزش و پرورش و مدارس شد! این سیاستزدگی در عزل و نصب مدیران وزارت و ادارات کل و نواحی و مدارس خودش را نشان داده و امروز شاهد یک فاجعه سیاسی هستیم! یک طیف سیاسی بیش از دو دهه است که در آ.پ حاکم شده و در جایگاههای حساس هم مشاهده میشوند.
🔸در پایان به همکاران معلم خود عرض میکنم که حرمت امام زاده را متولی باید نگه دارد! با اینگونه رفتارها، جامعه معلمان را بیش از پیش، در اذهان تخریب نکنید.
✅
#داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3