Persian Militarism
⚜ فشار هیدرولیک باعث فشار آوردن به پیستون شده و Pressure Plate را به جلو هدایت می کند، این امر باعث
⚜ یادآور می شویم که در هواگرد هایی که دارای سرعت بیشتری هستند مثل جنگنده های شکاری، تعداد Rotor ها و Stator ها تا دو برابر تعداد یاد شده افزایش پیدا می کند و کاسه چرخ یا Carrier به صورت استوانه ای ضخامت چرخ را پوشش می دهد. البته نا گفته نماند که هواپیما های سبکی وجود دارد که ترمز آنها فقط یک دیسک دارد. ⚜ تولید فشار برای سیستم هواپیما های مختلف می تواند مکانیکی یا نیو متیکی و یا هیدرولیکی باشد که نوع هیدرولیکی بهترین و مطمئن ترین سیستم تولید فشار برای این امر به حساب می آید. سیستم تولید فشار در هواپیما های قدیمی و کوچک به صورت مکانیکی بوده و تشکیل شده از کابل، قرقره، میله طوقی و... می باشد که فشار پا را از پدال ها به کفشک های ترمز منتقل می کند. ⚜ در اغلب هواپیما های پیشرفته سیستم و مکانیزم ترمز یکی از اجزای جدا ناپذیر سیستم هیدرولیک هواپیما به شمار می رود. در سیستم نیو متیکی به جای فشار روغن از فشار هوا استفاده می‌ شود و در بعضی از هواپیما ها از سیستم نیو متیک به عنوان سیستم اضطراری ترمز ها استفاده می‌ کنند، یعنی زمانی که سیستم اصلی هیدرولیک از کار می افتد. ✍🏻 💢 @PersianMilitarism