#معرفی_آثار_پژوهشی_فضای_مجازی
💠عنوان کتاب:
التجارة الالكترونية في ميزان الشريعة الإسلامية
تجارت الکترونیک از منظر شریعت اسلامی
✍️ نویسنده: خالد بن محمود الجُهني
📌تحصیلات: کارشناسی ارشد فقه مقارن
📆 سال انتشار: مصر، 2012
🗒 تعداد صفحات: 43
(بخش نخست)
🔻این کتاب در قالب یک مقدمه و چهار فصل نگاشته شده است: (1) ضرورت و اهمیت تجارت الکترونیک؛ (2) حقیقت بازار و تجارت الکترونیک؛ (3) کیفیت تحقق تجارت الکترونیک؛ (4) ادله مشروعیت تجارت الکترونیک از منظر فقه اسلامی.
🔹 پژوهشگر در فصل نخست به برخی از مزایای تجارت الکترونیک پرداختند که برخی از آنها عبارتاند از: (1) سرعت انتقال اطلاعات انجام معامله؛ (2) امکان انجام معامله با بیش از یک نفر در یک زمان واحد؛ (3) صرفه جویی در وقت و هزینه؛ (4) ثبت معامله و مدارک آن در حافظه رایانه.
🔸در فصل دوم، نگارنده حقیقت بازار و تجارت الکترونیک را واکاوی مینماید. بازار این ویژگیهای اصلی را باید دارا باشد: (1) ارتباط و اتصال بین فروشنده و خریدار را ایجاد کند؛ (2) بازار محدود به منطقه جغرافیایی خاصی نیست؛ (3) ثمن در بازار آن ارزی است که فعالان اقتصادی بیشترین دسترسی را به آن دارند.
📌تجارت الکترونیک یعنی: ارتباط ایجاب با قبول بهنحوی که اثر آن در کالای مورد معامله بدون حضور فیزیکی طرفین، تنها با استفاده از ابزار الکترونیکی محقق شود.
🌐 تهیه شده در واحد
#بین_الملل
#تجارت_الکترونیک #فقه
✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
🌐
@oisc_majazi