❓چگونه از سوء استفاده احتمالی از سند گم شده جلوگیری کنیم؟
🔸وقتی که سند مالکیتی از بین برود، مثلاً دچار آتش سوزی و حریق گردد و اثری از آن باقی نماند یا گم شود، مالک می تواند از اداره ثبت محل وقوع ملک، تقاضای صدور سند مالکیت المثنی نماید، در این صورت طبق ماده ١٢٠ اصلاحی آیین نامه قانون ثبت در موارد ذیل سند المثنی صادر میشود :
۰۱در صورت مفقود شدن سند مالکیت
۰۲در صورت از بین رفتن جزئی یا کلی سند مالکیت
۰۳در صورتی که سند مالکیت نزد دیگری باشد و استرداد آن حتی با صدور اجرائیه مقدور نباشد.
۰۴در مواردی که مالک به علت از بین رفتن یا گم شدن سند مالکیت، تقاضای صدور سند را نماید.
در این صورت می بایست موارد را کتبی اعلام و استشهادیه ای که به صورت فرم چاپی است ، تنظیم و به امضای حداقل سه نفر که هویت و امضای آنان به وسیله کلانتری محل یا یکی از دفاتر اسناد رسمی گواهی شده ، به اداره ثبت تسلیم شود .
اداره ثبت نیز به وسیله بخش نامه ای فقدان سند را به دفاتر اسناد رسمی اعلام ، سپس طبق بخشنامه به درخواست متقاضی یک نوبت در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار یا یکی از روزنامه هایی که آگهی ثبتی در آن درج می شود، آگهی نماید.
به این طریق و با اعلام به سازمان ثبت،جلوی سوء استفاده از اسناد گرفته می شود.
✍سید_سعید_زمانی
#به_ویژه_ترین کانال خبری رسمی پلیس در ایتا بپیوندید.
👇👇
┏⊰✾🌹✾⊱━━━━━━━━━━━┓
eitaa.com/RO_POLICE_S
┗━━━━━━━━━━━⊰✾🌹✾⊱┛