📖
#مطالعه_کوتاه
کتاب در حلقـــهی تربیت|صفحـــــه ۲۲
به قلم مرتضی رجایی|قسمت چهارم
🏷 گفتار یکم:
هدف وسیله را توجیه میکند.
اگر از مدیران و مربیان هر یک از مجموعههای تربیتی درباره هدفشان از برگزاری حلقه کارگاه اردو و مانند اینها بپرسید حتماً چیزی یا چیزهایی را به عنوان هدف معرفی میکنند.
چیزهایی مثل:
«جلوگیری از حضور مخاطبان در سطح کوچه و خیابان و در محیطهای ناسالم
»،
«پُرکردن اوقات فراغت مخاطبان با برنامههای سالم
»،
«ارتباط و انس مخاطبان با مساجد، طلاب و مربیان مذهبی و سالم
» و نمونههایی از این دست..
در برخی از مجموعههای تربیتی پیشرو گاهی از
«پرورش استعدادها
»،
«تقویت قوتها و از میان بردن ضعفها
»،
«رشد مخاطبان
»،
«تقویت تفکر
»،
«تقویت روحیه کار جمعی
»،
«افزایش آگاهیهای دینی
» و مثل این موارد سخن به میان میآید..
🔴
ادعای من این است که در بسیاری از مجموعههای تربیتی برنامهها هدفمند نیستند. 👍
برای درک و پذیرش این ادعا نخست لازم است بدانید که در هنگام گفتگو از هدفمندی برنامههای تربیتی در یک مجموعه دقیقاً درباره چه چیزی سخن میگوییم. 👌
میکوشم تا با ترسیم جلوههایی از غیرهدفمندی برنامههای تربیتی به این هدف نزدیک شوم..
[ادامه دارد..]
◇ مرکز آموزشهای کاربردی
#راه_مربی : مرجع تخصصی - تربیتی فرهنگیان
#سازمان_مدارس_صدرا
🆔 ℝ𝕒𝕙𝕖𝕞𝕠𝕣𝕒𝕓𝕚