#ریاضی
#تم_25
#اهداف_صفحه_174
تشخیص اطلاعات اضافی یا اطلاعات ناکافی یک مسئله.
درک مفهوم الگویابی
دیدن نمایش الگو در ساعت
ادامه دادن الگو.
#روش_تدریس:
* برای دانش آموزان مسئله های مختلفی طرح کنید
و از آنها بخواهید در مورد آنها و خواسته های این مسئله ها سؤال کنید.
سپس بپرسید برای اینکه مسئله به نتیجه برسد چه چیزی کم یا چه چیزی گمنام است.
به تصویر آغازین بخش برگشته و داستانی مرتبط با این تصویر بیان کرده به گونهای که فرضیاتی کم یا اضافه داشته باشد.
و از دانش آموزان در مورد مسئله و کمبودها و اضافاتی که دارد توضیح دهند.
* با توجه به توانایی هایی که دانش آموزان کسب کردهاند فعالیت صفحه 174 کتاب را انجام دهند.
ابتدا آنها را تشویق کنید که در مورد دادهها و خواستههای مسئله توضیح دهند و اشاره کنند چه اطلاعاتی کم یا اضافه است.
دقت کنند اگر مسئلهای اطلاعات کافی داشت آن را حل کنند.
#توصیههای_آموزشی(174):
توانایی تحلیل اطلاعات در ارتقای قدرت فهم دانش آموز کمک زیادی میکند.
و از کلیشه سازی یا مهم جلوه دادن بعضی از واژهها در مسئلهها و یا عددهای مطرح شده د ر صورت مسئله جلوگیری میکند.
دانش آموزان باید علاوه بر نوشتن ساعتها الگوی مربوط به آن را تشخیص داده و عقربههای ساعت آن را بکشند.
در کلاس شرایطی را فراهم سازید تا دانش آموزان در مورد صورت مسئله ها گفتگو کنند
و دادهها، خواستهها و اطلاعات اضافه یا کم مسئله را به بحث بگذارند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98