▪️معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح نمود: 🔺🔻هدف از زبان آموزی، ارتقاء توانش ارتباطی کودک در دوره ابتدایی است 💠 دومین جلسه آموزشی تبیین بسته های زبان آموزی پایه اول دبستان با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ویژه ی معلمان مجری بسته زبان آموزی در پخش زنده ی شاد برگزار شد. اهم نکات مطروحه ✅ رویکرد آوایی که اکنون در کلاس های درس ما جاری است؛ سال هاست که مورد نقد منتقدان این حوزه قرار گرفته و به جای آن رویکرد کل نگر که بر مهارت های چهارگانه ی زبانی( گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن) تاکید دارد؛ جایگزین شده است. ✅ خرده مهارت هایی ویژه ی هر مهارت زبانی تعریف شده است و برای هر خرده مهارت، نشانگرهایی وجود دارد. ✅ در یک طراحی آموزشی درست، باید برای آموزش همه ی انواع مهارت و خرده مهارت ها  برنامه ریزی شده باشد تا جاییکه دانش آموز در پایان دوره ی ابتدایی کاملا به شایستگی ارتباطی مجهز شود. ✅ در زبان آموزی ارتقاء توانش ارتباطی کودک در شش سال ابتدایی مورد تاکید است. ✅ دانش آموز با توانش ارتباطی قوی، می تواند به بهترین شکل از ابزارهای زبان استفاده کند. ✅ او باید بتواند پیام خود را به خوبی منتقل کرده و به همان میزان هم پیام محیط را به درستی دریافت نماید یعنی بتواند اطلاعات را در ذهن خود دریافت، تحلیل و دسته بندی کند. ✅ پرداختن بیش از اندازه به رویکرد آوایی و داشتن نگاه موضوعی در آموزش فارسی منجر می شود که اصل تقویت مهارت های زبانی مغفول بماند و آموزش زبان فارسی در حد جزئیات آن باقی مانده و به روخوانی و املا نویسی و حفظ شعر و ازین دست، تقلیل یابد. ✅ نگاه معلم به بحث زبان آموزی از پایه اول ابتدایی باید اینگونه باشد که واقعیت زبان را آموزش دهد. ✅ معلم باید طوری طراحی آموزشی داشته باشد و موقعیت یادگیری ایجاد کندکه بداند در هر جلسه کدام مهارت و خرده مهارت ها را مورد هدف قرار داده است. ✅ بسته های زبان آموزی با رویکرد ترکیبی که برگرفته از رویکرد آوایی و کل نگر است؛ تلاش کرده محتوایی ایجاد کند که الگویی برای طراحی آموزشی بر اساس کتاب درسی برای معلمان باشد. ✅ معلمان با در دست داشتن این الگو تلاش کنند تا طراحی آموزشی خودشان را داشته باشند. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98