📚تعاریف و اهداف‌ اقدام پژوهی: 📖ژانت مسترز(۲۰۰۰) برای توصیف و تبیین اقدام پژوهی، از میان تعاریف بسیاری که ارائه شده است، تعریف زیر را برگزیده که به این شرح مطرح می‌کند: اقدام پژوهی، پژوهشی نظام دار، گروهی، مبتنی بر همکاری، خود اندیشیده و انتقادی است که توسط شرکت کنندگان در این پژوهش انجام می‌شود. 📖در تعریف دیگر، کارسون و همکاران(۱۹۸۹) در یک جمع‌بندی، مواردی را با عنوان «آنچه اقدام پژوهی است» به شرح زیر ذکر کرده‌اند: 🔸اقدام پژوهی فرآیندی است که آموزش و پرورش را از طریق تغییر، بهبود می‌بخشد. 🔹اقدام پژوهی، کار گروهی مربیان برای بهبود اقدامات آموزشی است. 🔸اقدام پژوهی، تأمل و بازاندیشی در مورد امر تدریس است. 🔹اقدام پژوهی، جمعی و مشترک است؛ یعنی مربیان در جهت تقویت روابط با دیگر مربیان گفتگو و کار می‌کنند. 🔸اقدام پژوهی، بنا نهادن و تشکیل گروه‌های خود – انتقاد از مربیان است. 🔹اقدام پژوهی، فرآیند نظام‌مند یادگیری است. 🔸اقدام پژوهی، فرایندی است که ایجاب می‌کند ما ایده‌های خود درباره آموزش و پرورش را به بوته آزمایش بگذاریم. 🔹اقدام پژوهی خالی از تعصب است. 🔸اقدام پژوهی، یک تحلیل انتقادی از محل‌های کار ماست. 🔹اقدام پژوهی، تأکید روی موارد خاص است 🔸اقدام پژوهی، چرخه‌ای از برنامه‌ریزی، عمل، مشاهده و باز اندیشی و تفکر است. 🔹اقدام پژوهی، کار در گروه‌های کوچکی از مربیان است. 🔸اقدام پژوهی، اثبات درستی اقداماتی است که در جریان تدریس انجام می‌شود. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98