نابودی غریب الوقوع ... ٱلۡيَوۡمَ نَخۡتِمُ عَلَىٰٓ أَفۡوَٰهِهِمۡ وَتُكَلِّمُنَآ أَيۡدِيهِمۡ وَتَشۡهَدُ أَرۡجُلُهُم بِمَا كَانُواْ يَكۡسِبُونَ  65 یس امروز بر دهانشان مهر مى‌زنيم و دستها و پاهايشان به آنچه انجام داده‌اند، شهادت مى‌دهند آه دل مظلوم به سوهان ماند گر خود نبرد ،برنده را تیز کند... گر تورا جام جم ملک سکندر باشد دکمه پیش قبای تو زگوهر باشد .....مرگ آخرکند از خواب گرانت بیدار گروه تخصصی بین المللی جوانان ایران مطلبی که دارای اهمیته اینجا میشه اندیشه های نوین اولین سازمان حمایت ازپژوهشهای علمی وصنعتی https://eitaa.com/joinchat/2241593879C48b3f2142e خداوند در آيه 115 سوره مومنون می فرمايد: أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثاً وَأَنَّكُمْ إِلَیْنَا لاَ تُرْجَعُونَ آيا گمان برده ايد كه ما شما را بيهوده آفريده ايم و به سوى ما بازگشت نخواهيد كرد! ترجمه: آيا گمان برده ايد كه ما شما را بيهوده آفريده ايم و به سوى ما بازگشت نخواهيد كرد! تفسير: اين جمله كوتاه و پر معنى يكى از زنده ترين دلائل رستاخيز و حساب و جزاى اعمال را بيان مى كند، و آن اينكه اگر راستى قيامت و معادى در كار نباشد زندگى دنيا عبث و بيهوده خواهد بود، زيرا زندگى اين جهان با تمام مشكلاتى كه دارد و با اينهمه تشكيلات و مقدمات و برنامه هائى كه خدا براى آن چيده است اگر صرفا براى همين چند روز باشد بسيار پوچ و بى معنى مى باشد. معاد متمم خلقت است، مكمل خلقت است، جزئی از خلقت است كه با نبودن آن خلقت ناقص است، خلقت عبث وبيهوده است و از آنجا كه اين گفتار يعنى عبث نبودن خلقت ، سخن مهمى است كه نياز به دليل محكم دارد در آيه بعد اضافه مى كند خداوندى كه فرمانرواى حق است هيچ معبودى جز او نيست و پروردگار عرش كريم است برتر از آن است كه جهان هستى را بيهوده و بى هدف آفريده باشد (فتعالى الله الملك الحق لا اله الا هو رب العرش الكريم ). و خداوندى كه حق است و جز حق از او صادر نمى شود چگونه ممكن است آفرينش او عبث و بى هدف باشد.