آیا می‌دونستی طراحی شایعه از جمله تکنیک‌های انتخاباتی در رسانه‌ها است؟ رسانه‌های جعلی به دلیل اینکه در شایعه‌ها از کنایه و اشاره استفاده می‌کنند و صراحت ندارند، تاثیر زیادی بر ذهن مخاطب خواهند گذاشت. برای مثال ایجاد شایعه با عنوان: ستاد انتخاباتی آقای/سرکارخانم ... برای ایجاد دفاتر و تبلیغات خود مبلغ x ریال هزینه کرده است، به هر نحوی آثار سوء خود را در ذهن مخاطب خواد گذاشت. یا برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند رویکردی حرفه‌ای برای شایعات خـود داشته باشند؛ مـثلاً در نوشتن شایعات خود با تکیه و بازی با کلمات و جملات مختلف مثل ( شـاهـدان عـینی می‌گویند، طبق گزارش‌های رسیده از خبرنگار ما در محل، طی ارتباط زنده ما از محل تبلیغات و ... ) شایعات را منتشر و به دنبال اهداف خود هستند. @sarayan_news