🔹مقاله: ستارگان سینما و هویت آنلاین: مطالعه نشانهشناختی بازسازی مفهوم ستارگی پس از اینترنت
(مطالعه موردی تصاویر منتشر شده در
#اینستاگرام #الناز_شاکردوست)
نویسندگان: صادق رشیدی؛ زهرا صبورنژاد
🔹منبع: فصلنامه مطالعات رسانه های نوین، دوره 1، شماره 3، پاییز 1394.
🔻چکیده:
این مقاله با هدف مطالعه و تحلیل مفهوم ستارهسازی پس از
#اینترنت و تحلیل تأثیرات رسانههای جدید و مجازی در دگرگونی معنای ستارگی نوشته شده است. در این مقاله تلاش شده تا با استفاده از مطالعه موردی بومی و مطالعه معنای ستارگی و ستارهسازی در
#سینما از دیدگاههای گوناگون، نقش اینترنت و فضاهای مجازی در تغییر و دگرگون کردن معنای ستاره سینمایی را مورد تحلیل قرار گیرد. بدین منظور برای مطالعات موضوع مورد نظر و تحلیل یافتهها و نمونههای موردی این مقاله، از تحقیق کیفی با رویکرد
#مطالعات_فرهنگی و روش
#نشانه_شناسی استفاده شده است.
نتایج این مطالعات در مجموع نشان میدهد که ستارههای سینمایی در تعامل بی واسطه با مخاطب و نیز با راهبرد خودبیانگری و تصاویر شخصی و خصوصی تغییر مهمی در شیوههای نگرش جامعه به معنای ستارگی ایجاد کردهاند و چگونگی ستارهسازی و معرفی آن به جامعه، که در روشهای کلاسیک و وابسته به
#رسانههای_جمعی و
#نشریات عام، تحت اختیار
#هنرپیشه ها نبود، این بار در بافت و شرایط جدید و بی واسطهای در جریان است و در حقیقت معنای جدید ستارگی، ستاره بودن در شرایط پس از اینترنت است.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅
@savad_rasaneh
🌐
@schoolofeconomics