🎙
#مصاحبه #دکتر_سعیدی: بررسی ماهیت
#اقتصاد_رسانه
♦️اساس
#نظریه_اقتصادی_رسانه
🔸در تحلیل اقتصادی یک پدیده نوظهور، ما به سراغ ماهیت و ذات آن میرویم.
🔸در مرحله بعد بر اساس ذات آن تعیین میکنیم که چه کسی حق تولید و توزیع و مصرف آن را دارد.
🔸این مقوله چگونه باید تولید و حتی چگون مصرف شود و یا چه کسانی باید به آن دسترسی داشته باشند. درباره
#رسانه نیز چنین فرایندی باید طی شود.
🔹ماهیت
#رسانه لزوماً کالای خصوصی مثل در، پنجره، خانه و ماشین که بشود خرید و فروش کرد، نیست. چرا؟
🔹چون رسانه اساساً پیامدهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی متعدد و متکثری دارد و ما نمیتوانیم این را رها در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و بگوییم که هرکس عرضه کرد،نباید جلویش را بگیریم...ادامه:👇👇
http://fekrat.net/1745
@fekrat_net
@schoolofeconomics