🔊 اینستاگرام با چه حربه ‎ای به جنگ مجازی با «سردار» آمد؟ 🔹 در همان ساعات اولیه انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی، برخی چهره‌های سرشناس کشور که در صفحات اینستاگرامی خود به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش نشان داده‌ بودند، به حذف پست‌هایشان توسط اعتراض کردند. سوال اما این است آیا آزادی بیان برای صاحبان این پیام‌رسان معنایی متفاوت دارد؟ 🔻 حسن صدرایی عارف کارشناس رسانه به ایسنا گفت: فضایی آسان برای ارتباط‌گیری با لایه‌های مختلف اجتماعی و استفاده از جاذبه‌های بصری از عوامل اقبال به این شبکه بوده است اما حقیقت آن است که اینستاگرام علاوه بر ایجاد این فضا، چند کار دیگر نیز انجام می‌دهد؛ یکی داده‌کاوی و فرهنگ‌شناسی و دیگری ذائقه سازی! امروزه یکی از منابع درآمد این شبکه‌ها فروش همین داده‌ها و اطلاعات به دست آمده از خصوصیات و وضعیت فرهنگ‌های مختلف به دولت‌ها و صاحبان قدرت است. همچنان‌که با مدیریت محتوایی که قرار است کاربران در این شبکه‌ها ببینند به راحتی ذائقه سازی می‌شوند. 🔸 هنگام نصب این شبکه‌ها انواع اجازه‌ها از ما گرفته شده تا هر محتوایی که می‌خواهند به ما برسد یا نرسد! این‌ها با تعریف استانداردهای خودساخته، را متوقف کرده‌اند. ابرشرکت‌های رسانه‌ای دنیا که حامیان مالی این شبکه‌های اجتماعی هستند، در ۶ شرکت بزرگ محدود می‌شوند که صاحبان هر ۶ شرکت یهودی‌اند و اهداف سیاسی و فرهنگی خود را دنبال می‌کنند. 🔸 دراین ناعدالتی رسانه‌ای، بهترین راهکار برای تبدیل تهدید به فرصت، راه‌اندازی است که توسط رهبر انقلاب مطرح شد اما تاکنون توسط هیچ دولتی عملیاتی نشده است. 🔸 متاسفانه تصورات غلطی نسبت به شبکه ملی اطلاعات وجود دارد و برخی می‌پندارند که شبکه ملی اطلاعات موجب قطع ارتباط با جهان است، درصورتی که شبکه ملی اطلاعات بستری برای فراهم کردن اینترنت ارزان، امن و پرسرعت است. 🔊به کانال بپیوندید👇 🎧 @Sedayehoze