🔰سردار قاآنی کجا بود؟
🔹بیش از دویست شایعه فقط درخصوص سردار قاآنی آنهم در عرض چند روز نشان از اهمیت فوق العاده علملیات روانی برای دشمن در این جنگ ترکیبی است ، شبکه های تلوزیونی ، سایت ها ، صفحات و کانال های مجازی عبری عربی دقیقا همان کاری را می کنند که پهپادها و بمب های چند تنی انجام می دهند
🔹به نظر می رسد دو ستون اصلی جنگ های جدید تمرکز بر بکارگیری حداکثری تکنولوژی و عملیات روانی باشد
هرچند در هر دو عرصه دشمن دارای برتری نسبی است!
این برتری نه در گذشته و نه اکنون نمی تواند نتیجه نبرد را تعیین کند
اما توانسته و می تواند آسیب های جدی به طرفین وارد کند!
🔹بر همین اساس رژیم صهیونیستی بخش بزرگی از توان خود را بر علمیات روانی بویژه در خط مقدم نبرد گذاشته است ، ظاهرا اهمیت موضوع هنوز برای جبهه خودی آنچنان که باید جا نیفتاده و جدی گرفته نشده است !
یک بی برنامگی محسوس در فعالیت های رسانه ای مشاهده می شود از صدا و سیمایی که خیلی اوقات از کار حرفه ای روایت گری غفلت می کند تا فضای مجازی یله و رها که تبدیل به موتور ترجمه رسانه های مجازی شده است!
🔹اینجاست که مخاطب ایرانی به آسانی شایعات مختلف را می پذیرد و یا حداقل شک می کند!
مسئولین و متولیان رسانه ای کشور از خود بپرسند چرا اعتماد مخاطب به روایت ایشان کم شده ؟
و راه کار فوری چیست ؟
راهبرد کلان رسانه ای ما در این جنگ چیست ؟
اتاق عملیات رسانه ای کجاست ؟ و ریاست و فرماندهی آن برعهده کیست ؟ و ده ها سوال از این دست که ضرورت تقویت و بازبینی شیوه ها ، روش ها ، تاکتیک و تکنیک های رسانه ای ما در این عرصه جدید را می رساند
🔹سخن پایانی با فعالین مجازی بویژه آنهایی که آتش به اختیار و با نیت کمک به جبهه انقلاب فعالیت می کنند :
عدم درک واقعی صحنه و شرایط جدید چه بسا تلاش خالصانه ما را در راستای خواست دشمن قرار دهد .
کنش رسانه ای امروز بخش مهمی از جنگ است که اهمیت آن اگر بیشتر از میدان رزم نباشد کمتر نیست در این شرایط جبهه مقاومت نیازمند فعالیت رسانه ای حرفه ای ، هوشمندانه و حساب شده در مقابل دشمن است.
✍محمدتقی احمدی