هدایت شده از انتشارات مطهری
اهمیت سواد رسانه در انتخابات پیش رو درس سوم : پیوستگی میدان به رسانه:  علی رغم آنکه بسیاری از افراد در سال‌های اخیر از طریق کارزارهای رسانه‌ای به دنبال ایجاد میدان جدید یا تغییر میدان بودند و بسیاری از افراد برای رسانه نقش شبکه ساز و میدان ساز قائل بودند، انتخابات گذشته نشان داد اگر کف میدان آماده ی کنش رسانه‌ای نباشد و محرک و مقوم پیام‌ های رسانه‌ ای نباشد، جدا افتادگی و واگرایی بین پیام‌های رسانه‌ای با مخاطبان ایجاد می‌شود. فضای سرد میدانی و محیطی و عدم انتخاباتی شدن فضا در گفتگوها، کسب و کارها و زندگی روزمره مردم باعث پس زدن و جدا  افتادگی تولیدات رسانه‌ ای از مخاطبان شود .