ادامه مبحث آموزش 3⃣ مهمترین نکته در آموزش مهارتهای زندگی به فرزندان یا دانش آموزان دقت در نقش الگویی و تأثیر گذار ی رفتار مربیان و والدین در نهادینه شدن مهارتهاست. کودکان از رفتار والدین و مربیان به شدت تقلید می کنند. معلمی که از تلاش ها و رفتارهای خوب شاگردان تشکر می کند و والدینی که از زحمات همدیگر و کارهای خوب فرزندان تشکر می کنند، بهترین و ساده ترین روش عملی را برای نهادینه کردن مهارت قدر شناسی انتخاب کرده اند. مرحله اول: قصه گویی ☘ فقیرِ شاکر امام صادق (ع) با گروهی از یارانش انگور می خوردند که فقیری آمد و کمک خواست، امام مقداری انگور برداشت و خواست به فقیر بدهد، فقیر قبول نکرد و گفت: به من پول بدهید. امام (ع)فرمود: خیر است، پول ندارم. فقیر رفت و چند قدم بیشتر دور نشده بود که برگشت و گفت همان انگور را بدهید. امام فرمود خیر است و آن انگور را هم به او نداد. طولی نکشید فقیر دیگری آمد و امام به او یک خوشه انگور داد، فقیر انگور را گرفت و گفت سپاس خدای عالمیان را که به من روزی رساند. امام با شنیدن این جمله هر دو مشت خود را پر از انگور کرد و به او داد، فقیر باز خدا را شکر کرد. امام به یکی از یارانش فرمود: چقدر پول همراهت هست؟ او دویست درهم داشت که امام فرمود آنرا به فقیر بدهد، فقیر برای بار سوم نیز شکر خداوند را به جا آورد، امام بعد از شنیدن شکر گذاری فقیر لباس گرانبهای خود را از تن درآورد و به او داد، فقیر برای چهارمین بار خدا را به خاطر نعمتها شکر نمود و از امام هم بسیار تشکر کرد. امام هم با دعا او را بدرقه کرد. (مجموعه آثار شهید مطهری ج۱۸،ص۲۴۷) 🍀🍀اگر شکر گذاری کنید، نعمتهای شما را زیادتر می کنم.(ابراهیم/۷) ☘☘☘حالا با طرح چند پرسش ذهن کودک را به چالش میکشیم. ✳️چه چیزی باعث شد امام به فقیر دوم چند بار کمک کند؟ ✳️✳️تفاوت فقیر دوم با اول چه چیزی بود؟ به کانال شهید مدافع حرم محمدحسن قاسمی بپیوندید. @ShahidMohammadHasanGhasemi