تشکل حوزوی سعداء قم
🔹تحلیل فقهی – سیاسی الزام به حجاب🔹 بسم الله الرحمن الرحیم درباره مسأله حجاب و مواجهه حکومت اسلامی با
🔸بسم الله الرحمن الرحیم🔸 📍تحلیل فقهی – سیاسی الزام به حجاب درباره مسأله حجاب و مواجهه حکومت اسلامی با آن چند نکته را لازم است از منظر فقهی و سیاسی بیان کنیم: 🔹 امیر المؤمنین ع در دوران زمامداری خویش، در موارد بسیاری از جمله تکتّف در نماز (گذاشتن دست ها هنگام نماز روی شکم) و نماز جماعت تراویح و ... در برابر خواست مردم تمکین کرد و مقاومت ننمود، بر خلاف مساله عزل معاویه که علی رغم اصرار برخی اصحاب مبنی بر ابقای موقّت وی تا تحکیم پایه های حکومت، حتّی یک روز هم صبر نکرد و فوری اقدام به عزل وی نمود. 🔹 ممکن است به ذهن خیلی از افراد بیاید که مسأله حجاب و پوشش، از سنخ تکتّف در نماز و نماز جماعت تراویح است و نباید نظام جمهوری اسلامی با وجود اصرار بسیاری از مردم جامعه، همچنان بر مسأله الزام حکومتی بر حجاب اصرار ورزد. 🔹 ابتدا باید مناط کار امیر المؤمنین را به دست بیاوریم تا بتوانیم قضاوت درستی درباره این که حجاب از کدام سنخ است داشته باشیم. به نظر می رسد مناط مسأله «حفظ هویّت اسلامی حکومت» است؛ یعنی چنانچه مسأله ای به اندازه ای از اهمّیت باشد که کوتاه آمدن از آن «هویّت اسلامی حکومت» را از بین می برد و اساس حکومت اسلامی با وجود چنان مفسده ای لغو خواهد بود، نباید حاکم اسلامی به هیچ وجه از آن کوتاه بیاید، حتّی اگر مانند قضیه عزل معاویه منجر به جنگ و خونریزی گردد. امّا اگر مساله به آن اندازه اهمّیت نداشته نباشد و بتوان هویّت اسلامی حکومت را بدون آن نیز حفظ نمود، حاکم اسلامی می تواند موقتاً از آن عدول کند تا در گذر زمان زمینه اصلاح آن را فراهم آورد. 🔹 ممکن است در بدو امر چنین به نظر آید که مسأله حجاب از سنخ دوم است و این که برخی از زنان و مردان بدون پوشش اسلامی به خیابان آیند، منافاتی با هویّت اسلامی حکومت اسلامی ندارد. به عبارت دیگر اگر سایر ارکان هویّت اسلامی نظام در جای خود باشد، آشکار بودن چند تار موی زنان یا شلوارک پوشیدن برخی از مردان، هویّت اسلامی حکومت را خدشه دار نمی کند. 🔹به نظر می رسد برای رسیدن به پاسخ دقیق تر مسأله مورد بحث، لازم است قدری با تامّل بیشتر به قضیه نگاه کنیم. در مسأله حجاب، اگر قضیه به چند تار موی زنان یا شلوارک پوشیدن مردان ختم می شد، تحلیل فوق کاملاً درست و به جا بود. امّا مسأله این است که ما اکنون در نبردی چند جانبه و تمام عیار با یک تمدّن منحط و ضدّ بشری روبه رو هستیم؛ تمدّنی که ریشه در محافل جهان خوار و استکباری صهیونیزم بین الملل دارد که در عین تأکید بر حفظ کیان خانواده های یهود و تکثیر نسل و حفظ پوشش کامل زنان یهودی، کمر به فاسد کردن همه انسان ها و نابودی نظام خانواده در سراسر جهان بسته است. این تفکّر به دنبال «انقلاب جنسی» در مقیاس جهانی است و به کمتر از رواج همجنس بازی و قانونی شدن آن در ایران هم راضی نخواهد شد. بنابراین پوشش سر یا شلوارک سنگر نخست در نبرد با بی بند و باری افسار گسیخته جنسی است که به همجنس بازی، ازدواج با محارم و حتّی ازدواج با حیوانات و ... ختم خواهد شد؛ چیزهایی که امروزه در بسیاری از کشورهای غربی شایع شده و نه تنها با «هویّت اسلامی» بلکه با «هویّت انسانی» هر جامعه بشری ناسازگار است و لذا حکومت اسلامی به هیچ وجه نباید از این سنگر عقب نشینی کند و دشمن را برای فتح سنگرهای بعدی به طمع بیندازد. امروزه مردم مسلمان لبنان و عراق و سایر کشورهای اسلامی هم از ترویج همجنسگرایی و سایر مفاسد جنسی توسّط سفارت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به ستوه آمده اند و این فشارها منحصر به ایران اسلامی نیست. 🔹شکّی نیست که برخی از بد حجابی ها و کشف حجاب ها در کشور ما ریشه سیاسی دارد، یعنی کشف حجاب به نشانه اعتراض سیاسی، اعتراض به نابرابری های اجتماعی و مفاسد اقتصادی. امّا نکته این جاست که تمام قضیه این نیست؛ چرا که پدیده بد حجابی و بی بند و باری جنسی که امروزه در جهان شاهد آنیم، در هیچ زمان از تاریخ بشر سابقه نداشته و کانون خانواده نیز هیچ وقت چنین مورد هجوم قرار نگرفته است. این مسأله جهانی است و هیچ ربطی هم به جمهوری اسلامی یا مشکلات اقتصادی ندارد. شاهد بر این مدّعا این که بیشترین کشف حجاب ها و فسادهای جنسی امروزه در میان مرفّه ترین اقشار جامعه دیده می شود. بنابراین گرچه تسریع در حلّ مشکلات اقتصادی و نیز کارهای فرهنگی برای ترویج حجاب و مبارزه با بی حجابی لازم است، امّا هرگز نباید ساده اندیشی نمود و از اقدامات امنیّتی و انتظامی برای مبارزه با بی حجابی های سازمان دهی شده و هجوم فرهنگی دشمن غفلت ورزید و جامعه اسلامی را به خاطر شعارهای توخالی عدّه ای خائن یا فریب خورده در چنگال دشمن رها ساخت. 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a