سید محمد صالح هاشمی 🇵🇸🇮🇷
💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️ مــتــن سی ام 🔘 طـرح شـبهـه ☑️ #شبهه مسأله ی اذن و اجازه در خانواده
💡شبـهـات پیـرامون زنـان ◀️ مــتــن سی ویکم 🔘 طـرح شـبهـه ☑️ مسأله ی اذن و اجازه در خانواده ((لطفا متن های قبلی رامطالعه نمایبد تاراحتر بتوانید این متن ومطلب رادرک ومطالعه نمایید)) بررسی انتقاد به ولایت مرد بر فرزند 🌺خود پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله هرگز اراده و اختیار خود را در ازدواج سلب نکرد. 🔥شهوت در مرد غالب است و زن اسیر محبت است. آن چه مرد را می‌لغزاند و از پا درمی آورد، شهوت است و آن چه زن را اسیر می‌کند این است که از زبان مردی نغمه ی محبت و صفا و وفا و عشق بشنود. ☀️ رسول اکرم صلی الله علیه و آله، این حقیقت را چهارده قرن پیش به وضوح بیان کرده، می‌فرماید: «این سخن مرد به زن که تو را دوست دارم، هرگز از دل زن بیرون نمی رود». 👆و همین جنبه است که مردان ناپاک با استفاده از آن، احساس زن را به بازی می‌گیرند. پس لازم است دخترِ مرد ناآزموده، با پدرش که از اندیشه‌های مردان بهتر آگاه است مشورت کند و موافقت او را جلب کند. اسلام با این کار، زن را تحقیر نکرده، بلکه دست حمایت خود را بر روی شانه او نهاده است. 👈اگر پسران ادعا کنند که چرا قانون ما را ملزم به جلب موافقت پدران نکرده است، آن قدر دور از منطق نیست که کسی به نام دختران به لزوم جلب موافقت پدران اعتراض کند. » [۱] ☝️باید افزود «اگر مردی در ازدواج خود فریب بخورد، می‌تواند همسرش را طلاق بدهد، در حالی که اسلام برای زن حق طلاق قرار نداده است. از این رو، زن باید در کار خویش دقت و احتیاط بیشتری کند تا مبادا در وضعی قرار گیرد که نتواند به راحتی از آن رهایی یابد». [۲] 💠 البته باید گفت که همه ی فقهایی که اجازه ولی را در نکاح دخترِ شوهرنکرده، معتبر دانسته اند، قید می‌کنند که اعتبار اجازه ی ولی تنها در صورتی است که ولی بدون علت موجه از دادن اجازه مضایقه نکند. ❣ اگر ولیّ با وجود خواستگار شایسته و متناسب و تمایل دختر، از دادن اجازه خودداری کند، در این صورت اعتبار اجازه ی او ساقط می‌شود. ➕ هم چنین هرگاه ولیّ دختر غایب باشد، و به او دسترسی نباشد، اذن و اجازه ی او معتبر نیست». [۳] ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [۱]: نظام حقوق زن در اسلام، صص ۹۶۸۷. [۲]: پیام زن، ش ۷۵، ص ۶۹، مقاله «ولایت بر دختر، اختلاف عرف و شرع»، آیه اللّه سید محمد حسین فضل الله. [۳]: حقوق خانواده، سید مصطفی محقق داماد، چاپ ۱۳۶۵، ص ۵۴.