نسل زد، که ارتباط عمیقی با تکنولوژی روز دارد، دلبستگی چندانی به مدرسه و نظام آموزشی ندارد. همراه با همه‌گیری کرونا، ضعف زیرساخت‌های تکنولوژی در سراسر کشور بیش از پیش نمایان شد و در سال ۱۴۰۰ ترک تحصیل نزدیک به یک میلیون دانش‌آموز گزارش شد. بسیاری از خانواده‌های کم‌درآمد از دسترسی به اینترنت یا تلفن هوشمند برای پیشبرد تحصیل محروم هستند. ورود هوش مصنوعی به مدارس می‌تواند این چالش‌ها را تشدید کند. ایران در میان کشورهای جهان در رتبه ۷۰ استفاده از هوش مصنوعی قرار دارد. بیشتر مدارس دولتی از ساده‌ترین امکانات نیز محروم هستند. هوش مصنوعی ظرفیت بالایی در بهبود فرآیند آموزش دارد. این فناوری می‌تواند فرآیندهای آموزشی را تسریع کند، دسترسی به منابع آموزشی را افزایش دهد و برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مفید واقع شود. هوش مصنوعی می‌تواند به معلمان کمک کند تا به جای تمرکز بر آموزش صرف، بر فرآیندهای خلاقانه‌تری تمرکز کنند و زمان بیشتری برای توسعه مهارت‌های تفکر فراهم آورند. خبرگزاری تاویل @Tavilnewsir