✅✅مثال:
یکی از معروفترین شهدا که مقام معظم رهبری در شأن این شهید جملات بسیاری فرموده اند و نسبت به خانواده این شهید نظر خاصی دارند، از دوران جوانی با خانواده این شهید در تعامل بودیم.
از محاسن این شهید نسبت به خانواده این بودکه :برای زن و بچه اش سنگ تمام بگذارد و از نظر اخلاق و رعایت شئونات در محبت و انسانیت حرف اول را میزد.
این شهید همیشه مراقب بود علیرغم اینکه در فقر بودند، همسر و فرزندان، نیازهایشان اجابت می شود .
اما در نهایت انسانیتی که این شهید داشت، فرهنگ خانوادگی شهید طوری بود که عروس خانواده که همسر این شهید بود از رفتارهایشان بسیار تحت فشار عصبی و روانی و اذیت و آزار قرار می گرفت.
بعد از شهادت ، شهید به خوابم آمدو گفت: دیدی همسرم با اکراهاتی که از خانواده ام داشت چطور سفره عمرم را جمع کرد.
مثال این شهید به بحث ما کمک میکند از این جهت که شهیدی که در طول زندگی در نهایت انسانیت و لطف بود ولی وقتی که همسر از خانواده دچار آسیب و لطمه می شد و از آنها اکراه می گرفت شهید میگوید اکرا هات همسرم از خانواده ام باعث شد تا سفره عمرم جمع شود.
حالا این مثال را در سطح زندگی خود مقایسه کنید میبینید در طول روز هر لحظه از همه کس و همه چیز ناراحت می شویم حتی از فرزندمان که پاره تنمان است ناراحت می شویم.
و با هر ناراحت شدن وارد وادی تکذیب میشویم
فادعوه بها:یعنی اهل بیت معصومین که جدشان رسول اکرم صلوات الله علیه بودند قلب مطهر حضرت رسول توسط خداوند متعال رحمت اللعالمین نامیده شده .
نه رحمت للمومنین، نه رحمت للمسلمین ، بلکه رحمت للعالمین یعنی: هر مقدار در دلمان رحم باشد به همان میزان به بدی های دیگران کاری نداریم.
رهبر در مقام رهبری خود به ما آگاهی می دهد ما هم باید آگاه باشیم از ناکارآمدی های دولتمردان و در انتخابات بعدی حواسمان جمع باشد ولی باید از دلمان مراقبت کنیم وارد وادی اکراه و فحاشی نشویم .
در ادامه آیه می فرماید:( و ذرالذین یلحدون فی اسما:) ای پیامبر رها کن
(ذر) یعنی رها کردن بی مهابا مانند کسی که به محض اینکه داغی و خطراتش را حس میکند، سریع از آن فرار می کند .
هیچ کس در چنین وضعیتی آهسته آهسته عمل نمیکند.
ای پیامبر رها کن کسانی را که با اسما الحسنی یعنی مقام ولایت الحاد ( دشمنی )دارند که ما اینها را به زودی به عملشان مجازات میکنیم.
( یلحدون فی اسما) :یعنی اگر مقام ولایت ائمه هدی صلوات الله علیهم اجمعین را قبول داریم و میخواهیم
*ولله اسماء الحسنی فادعوه بها*
را بپذیریم باید هم تکذیب عام یعنی فعل حرام را قطعاً و کامل کنار بگذاریم و از خود دور کنیم و هم تکذیب خاص یعنی عدم رضایت مافیها را از خود دور کنیم.
رها کنیم تا از الحاد کنندگان اسماء الحسنی نباشیم.
@TehranTanhamasiri