♦️ ابهامی که برخی در جامعه ی مذهبی هر چند وقت یک بار مطرح میکنند 🔸 بالاخره اسلام سیاسی است یا آنگونه که هیئت های سکولار میگویند "ایران و حکومتش را به حال خودش رها کنیم" ؟؟!! 🔸 آیا هیئت های سکولار آخرین تیر ترکش جدا کردن مذهبی ها از "هویت ملی" هستند؟ ۱۴۰۲/۴/۱۶ 🔺چند روز قبل بحثی در بین مذهبی ها به بهانه ی یک توئیت از یکی از ذاکرین اهل بیت بالا گرفت. حرفی که آن ذاکر اهل بیت با ادبیاتی نه چندان درست مطرح کرده بود خلاصه اش همین بود که مذهب را درگیر سیاست نکنید و دین سیاسی نیست و چیزهایی از این دست... اگر کلمه ای به نام ایران برای ما مهم باشد، پرداختن به این ابهام که آیا دین ما سیاسی است یا نه از جهاتی فوق العاده ضرورت پیدا میکند. 🔺 به یک سوال فکر کنید : اگر با جامعه ای مذهبی و حکومتی مذهبی رو به رو باشیم ، چه طور میتوان چنین جامعه و چنین حکومتی را زمین زد؟ شاید یکی از راه ها این باشد که بتوانیم به جامعه ی مذهبی توضیح دهیم که دین شما با سیاست ارتباطی ندارد و مذهب مسئله ای شخصی است. وقتی این برای جامعه ی مذهبی جا افتاد، حالا حاکمیت مذهبی توده ی وفادار به خود را از دست میدهد. 🔺 وقتی توده ی وفادار را از دست داد حاکمیت تضعیف میشود و اگر حاکمیت تضعیف شود ، چنانچه دو کلمه ی ایران و دین به هم گره خورده باشد هم ایران زمین خواهد خورد و هم دین ... اگر ذره ای در این مسئله شک دارید به نا آرامی های سال گذشته نگاه کنید. توحشگران نه به پرچم ایران رحم کردند و نه به پرچم امام حسین (ع) مسئله ی اصلی در حال حاضر برای دشمنان ایران است که جامعه ی مذهبی را با پروژه ی اسلام سکولار به لحاظ دینی بی هویت کرد. آن مذهبی که دینش از سیاستش جدا بشود ، در مملکتی که حفظ پرچم سه رنگش بین بحران ها ضرورت دارد ، هویت ملی خود را هم از دست خواهد داد. 🔺 رهبر ایران از آنجا که ضرورت این مهم را احساس میکند ، در سالهای قبل به بهانه ی غدیر هشدار هایی را در همین خصوص داده و به این شبهه دقیقا پاسخ میدهد. مراجعه به سخنرانی سال 1393 ایشان درباره غدیر یک نمونه است. آیت الله آنجا میگوید : آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند جوابشان مسئله‌ى غدیر است. 🔺 متن فوق دقیقا پاسخ به ابهامی است که در روزهای اخیر به بهانه توئیت یکی از ذاکرین اهل بیت در افکار عمومی مطرح شده است. ایشان در همان سال که اوج بیان این شبهات بوده در سخنرانیی دیگر به این اشاره میکند که " دو حقیقت، یعنى حقیقت نصب امیرالمومنین به‌عنوان امامت بعد از پیغمبر، و مسئله‌ى پرداختن به حکومت و سیاست و امامت و اداره‌ى امت بعد از پیغمبر، در مسئله‌ى غدیر وجود دارد." 🔺شاید این مسئله که آیا دین را سیاسی بدانیم یا ندانیم یا بین مذهب و سیاست ارتباطی هست یا نه برای برخی مهم به نظر نرسد. اما واقعیت این است که برای زدن ایران باید هویت ملی تمام ایرانیان نابود شود. آن کسی که غیر مذهبی است یک جور ، کسی هم که مذهبی است از طریق ترویج اسلام غیر سیاسی و هویت های سکولار... غدیر دقیقا اثبات این مهم است که اسلام سیاسی است. 🔺 امروز اسلام و ایران در یک مسیرند. ما نباید اجازه بدهیم هیئت های سکولار ، جامعه ی مذهبی را از هویتِ ملی تهی کرده و جوانان مذهبی را به نا کجا آبادِ "ما سینه ی خودمان را بزنیم ، آنها هم پرچم ایرانشان را حفظ کنند" هدایت کنند.... حسین و ایران امروز منطبق بر هم اند. حضرت حسین اگر قرارگاهی در آخرالزمان داشته باشد آن قرارگاه امروز قطعا ایران است. 🔺 برخی عزیزان مذهبی، برخی ذاکرین اهل بیت و برخی از دوستان امروز دچار التقاط شده اند. هم آنها که دچار التقاط شده اند باید برای یافتن پاسخ ابهامات خود کاری کنند و هم آنها که میدانند این برادران به چه مسیری افتاده اند باید دلسوزانه برای دیگر برادران دینی ما فکری میکند.... 🔺 تعارف را باید کنار گذاشت. هویت ملی ما و هویت دینی ما در خطر است. ما برای حفظ این دو بجنگیم. این درس را اگر مذهبی های این جامعه از غدیر نگرفته باشند، بازی را از ریشه غلط فهمیده اند... @mrtahlilgar1