🔴 ترویج موارد بی‌ربط با فرهنگ ایرانی 🔻 این قسمت: بلک فرایدی! ♨️ واقعاً جای پرسش و تأمل وجود دارد که جمعه سیاه - که مربوط به خرید آخر سال میلادی و مختص غربی هاست - اساساً چه ارتباطی به زندگی مردم در ایران و آذرماه سال شمسی دارد؟ این روزها با حجم عظیم تبلیغات مربوط به (Black Friday) یا همان جمعه سیاه روبرو هستیم. بازار پرزرق و برق تبلیغات مربوط به آن، از کف خیابان و فضای مجازی فراتر رفت و به تبلیغات صداوسیما هم رسید. در و­­اقع، صداوسیما نیز به صورت غیر مستقیم و بدون اشاره به نام جمعه سیاه، در دام این هیاهو افتاد. ­­ قبل از هر چیز باید گفته شود که اساساً کسی مخالف خرید و فروش کالاها و برطرف کردن نیازهای ضروری مردم نیست. کسی مخالف تخفیف به مصرف کننده نیست؛ اتفاقاً حمایت از مصرف کننده، خیلی هم خوب است. کسی مخالف فروش کسب و کارها نیست، اما همه قضیه این نیست؛ آن روی سکه را هم باید دید. اینکه برخی کسب و کارها از این شرایط سوء استفاده کنند و مردم را فریب دهند، بد است. اینکه مردم به سمت مصرف گرایی، اسراف و تجمل گرایی کشیده شوند، بد است. اینکه با بمباران تبلیغات، نیاز کاذب در میان مردم به وجود آید، بد است. اینکه مردم زیر بار قرض و هزینه‌های غیر ضروری بروند، بد است. ┏━━━━━━━━᭄✿ ✿ @Zeynabiyeh0120 ┗━᭄✿