⭕️ اگر تحریف را شکست دادیم...(بخش دوم)
♨️ حرف از جنگ صفین شد، خوب است ابتکار امیرالمؤمنین را در این جنگ مرور کنیم؛ این مدل میتواند به امروز ما هم کمک کند و آن هم مدل عمار یاسر است که شامل ۳ نکته مهم میشود:
✳️ «روشنگری، روشنگری، روشنگری!»
🔅 اولین روشنگری به معنای حمله به طرف مقابل است؛ یکی از موارد خنثی کردن عملیات روانی، ایجاد عملیات روانی بزرگتر برای دشمن است. تصور نکنیم چون ما باید در مسیر تقوا باشیم، نمیتوانیم دشمن را گرفتار کنیم، شک نکنید دشمنان آنقدر ضعفهای آشکار و پنهان دارند که بیان آنها میتواند خودشان را گرفتار خودشان کند.
🔅 دومین روشنگری تبیین فضا برای جبهه خودی و خواص جبهه حق است. سال ۸۸ متأسفانه شاهد بودیم برخی خودیها حرفهایی میزدند که دشمن بر موج آن سوار میشد؛ نه اینکه صرفا این حرف را براساس خیانت بزنند، گاهی موارد واقعا نادانی و نادانستنیهاست، پس وظیفه دوم مدل عمار یاسر، روشنگری برای جبهه حق است.
🔅 سومین روشنگری زمانی است که در مقابل هجوم روایتها و تحریف دشمن قرار گرفتیم. اینجا اگر لحظهای در پاسخ قاطع درنگ کنیم، منجر به پیروزی دشمن در تغییر باور مردم و ایجاد شناخت غلط از میدان واقعی خواهد شد. در این بخش رسانهها و روابط عمومی سازمانها و نهادها نقش اساسی دارند.
🔻البته از این موضوع غافل نشویم که دشمن بر این ضعف ما تمرکز ویژهای دارد.
🔸خبررسانیهای این چندوقتشان را ببینید.
♦️ تقریبا هر شب ساعت ۲ نیمهشب که رسانههای رسمی تعطیل هستند شایعهسازی آغاز میشود؛ دروغهای بزرگی میگویند که جریان آتش به اختیار برای پاسخگویی را فلج کنند. برای مثال چند هفته پیش به ناگاه ساعت ۲ نیمهشب اخبار گستردهای منتشر کردند که جنگندههای رژیم صهیونیستی غرب تهران را بمباران کردند! در این وضعیت برخی رسانههای خودی هم به اشتباه افتادند و خبر دروغ را منتشر کردند و سپس رسانههای رسمی دشمن با استناد به اشتباه رسانههای داخلی نوشتند: فلان رسانه ایران انفجار غرب تهران را تایید کرد. قصد نگارنده این بود که هم مدل رسانهای دشمن در جنگ روانی را به طور خلاصه توضیح دهد و هم راهحل آن را بگوید!
‼️جمعبندی این مطلب به طور خلاصه میشود اقداماتی که میتوانیم در مقابل جنگ روانی دشمن انجام بدهیم:
1️⃣ تغییر از حالت دفاع به حمله
2️⃣ برخورد سلبی با شبکه داخلی دشمن که از میان هنرمندان و افراد مطرح داخلی تشکیل شده است.
3️⃣ روشنگری برای افراد سیاسی که هر حرف آنها میتواند فضایی را برای حمله روانی دشمن ایجاد کند.
4️⃣ تقویت رسانههای داخلی بویژه بخش خبر صداوسیما با رویکرد ۲۴ ساعته و پاسخ فوری به شایعات به نحوی که کمکم توان تشخیص اخبار راست و دروغ را پیدا کنند.
5️⃣ ایجاد احساس مسؤولیت در تمام کسانی که به ایران علاقه دارند و دارای رسانههای کوچک حتی صفحات شخصی در فضای مجازی هستند.
🔸حالا باز هم سخن مهم رهبر حکیم انقلاب را در روز عید قربان مرور کنیم: «اگر تحریف شکست بخورد، تحریم حتما شکست میخورد».
🔻یعنی رکن اصلی برای پیروزی در جنگ اقتصادی، پیروزی در جنگ روایتهاست؛ روایتهایی که مستقیما به ذهن عامه مردم جهت میدهد و همه اقشار جامعه از هر صنف و گروهی را درگیر میکند؛ از یک مغازهدار عادی تا وکیل و وزیر و دانشجو.
♨️ بعد از این رهنمود کلیدی رهبر انقلاب، تکلیف رسانهها در این جنگ اقتصادی روشنتر شد؛ آرایش جنگی بگیریم.
🖊
#کنفرانس تحریف حقایق
🔷کانال
با
#بصیرت_با_ولایت #تا_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/3657039929Cbe896bd592