‍ ‍ 🌠، ؛ : 📌قسمت دوم: ✨از دیگر ویژگی های کتاب «الفتن» گستردگی و جامعیّت آن است که بیش از 2000 حدیث پیرامون فتن، ملاحم و نشانه های ظهور را در بر دارد. سیّد ابن طاووس، 308 حدیث از این کتاب برگزیده و به پیوست 115 حدیث از فتن سلیلی و 93 حدیث از فتن، زکریّا بن یحیی بزّاز در کتابی گرد آورده و آن را التّشریف بالمنن نام نهاده است.6 🔅در میان کتاب هایی که در این زمینه توسط معاصران به رشته تحریر درآمده، به سه نمونه اشاره می کنیم: 1. «علامات المهدی المنتظر» از شیخ مهدی فتلاوی، شامل 525 حدیث. 2. «نوائب الدّهور فی علائم الظهور» از علّامه میرجهانی (1413 ه‍. ق.) در چهار مجلّد، شامل 555 حدیث. 3. «معجم الملاحم والفتن» از سیّد محمود دهسرخی (معاصر) شامل 1800 سر فصل. روی این بیان شمار نشانه های ظهور از مرز 2000 می گذرد که بسیاری از آنها تحقّق یافته و شماری در حال تحقّق یافتن است. علائم غیرحتمی در مشخّص نمودن وقت ظهور کاربرد ندارد؛ در حالی که وقتی نخستین نشانه از نشانه های حتمی مشاهده شد؛ همه چشم به راه آن امام نور متوجّه می شوند که دوران تیره و تار غیبت به سرآمده، لحظه وصال فرا رسیده است. 🔸علائم حتمی و غیرحتمی در میان بیش از 2000 علائم ظهور، تعدادی از آنها علائم حتمی و بقیّه علائم غیرحتمی می باشند. 💠 تعداد علائم حتمی از انگشتان دست نمی گذرد. تنها تعداد پنج نشانه از این نشانه ها حتمی می باشند که عبارتند از: خروج سفیانی؛ خروج یمانی؛ بانگ آسمانی؛ خسف بیداء؛ قتل نفس زکیّه. ⭐️فرق اساسی این نشانه های پنجگانه با دیگر نشانه ها در این است که با تحقّق یافتن هر یک از نشانه های غیرحتمی دل ها آکنده از سرور می شود. یاد یار مهربان در اعماق جانِ شیفتگان ظهور و مشتاقان حضور روحی تازه می دمد. نوید فرا رسیدن بهار ظهور، دل های خسته از خزان غیبت را امیدی تازه می بخشد؛ ولی چشم به راهان ظهور و منتظرانِ امام نور، از زمان پایان پذیری شب دیجور غیبت و فرا رسیدن دوران موفور السّرور ظهور آگاه نمی شوند؛ لیکن هنگامی که یکی از نشانه های حتمی تحقّق پیدا کند، همه چشم به راهان از تاریخ دقیق انفجار نور و فرا رسیدن هنگامه ظهور آگاه می شوند؛ زیرا بر اساس روایات فراوان، پس از خروج سفیانی و سیطره اش بر سه کشور «سوریه»، «اردن» و «فلسطین» تنها هشت ماه بعد، یوسف زهرا(عج) از کنار خانه خدا ظهور می کند و آن دست نیرومند الهی از آستین غیبت بیرون می آید و آرزوی دیرینه همه انبیاء و اولیاء تحقّق می یابد. 🌾پیامبر اکرم(ص) و امام اهل بیت(ع) در روایات متعدّدی به توصیف آخرالزّمان و بیان نشانه های عمومی این دوران پرداخته اند. یکی از این روایات، روایت مفصّلی است که در کتاب «الکافی» از امام ششم شیعیان(ع) نقل شده است. 🍃 امام صادق(ع) در ابتدای این روایت، در پاسخ یکی از یاران خود که با اشاره به برخورد تحقیرآمیز منصور عبّاسی با آن حضرت از ایشان می پرسد: 🌱 اینان تا کی باید سلطنت کنند و ماکی از [آزار آنها] راحت و آسایش می یابیم. می فرماید: «آیا نمی دانی که هر چیزی مدّتی دارد؟ ...آیا این سخن تو را سود می بخشد که بدانی هر گاه زمان این امر و [پایان دولت آنان] فرا رسد، از چشم بر هم زدنی زودتر رخ می دهد؟ ⚡️اگر تو می دانستی که آنها در درگاه خداوند چه وضعی دارند، خشم تو نسبت به آنها بیشتر می شد. اگر تو یا [حتّی] همۀ ساکنان زمین کوشش کنند که آنها را از نظر گناه به وضعی بدتر از آنچه اکنون در آن به سر می برند، در آورند، نمی توانند. 🔥پس [مراقب باش] شیطان تو را نلغزاند و پریشان نکند؛ زیرا عزّت و سربلندی تنها از آن خدا، رسول او و مؤمنان است؛ ولی منافقان نمی دانند. آیا نمی دانی هر کس منتظر این امر باشد و در برابر آزار و ترسی که به او وارد می شود، شکیبایی پیشه کند، فردای قیامت در صف ما محشور می شود». 📚پی نوشت: 6. این کتاب ده ها بار در ایران، لبنان و عراق به نام: الملاحم و الفتن چاپ شده و اخیراً به نام اصلی خود: التّشریف بالمنن فی التّعریف بالفتن، در قم چاپ و منتشر شده است. ادامه دارد.. 🌱 https://eitaa.com/joinchat/2610430180Cae0eadb20c لینک کانال ظهور بسیار نزدیک است مطالب واحادیث مهدوی وبشارات بزرگان http://eitaa.com/joinchat/2747793437Ca91273315d لینک گروه ظهور بسیار نزدیک است جهت چت وتبادل اطلاعات ... لطفا دوستان خود را دعوت کنید