آینه | فرهنگ و مردم
❇️ فیلم جدید تهیه‌کننده گاندو در راه سینما 🔻 پویانمایی سینمایی «فرمانروای آب» با موضوع مهدویت و اق
؛ بارقه امید در سینمایی که گشت و تگزاس را به قسمت سوم می‌رساند ✍ ایمان آزادی 🔻 فیلم به‌قسمت سوم رسید؛ مثل تگزاس. مسعود فراستی قسمت دوم فیلم را از جهت نبود فیلمنامه، میزانسن و بازی‌گری، باورنکردنی توصیف کرده بود. چنین فیلم کم‌مایه و نزاری، به قسمت سوم رسید چون ۳ میلیون نفر را به سینما کشاند. 🔻 سینمای گشت، هزارپا، مطرب و تگزاس توانسته است جامعه دو سه میلیونی مخاطب هدف خود را به سالن‌های نمایش فرابخواند، اما سینمای انقلاب به‌رغم تولیدات کیفی‌تر، از بسیج ده‌ها میلیون نفر عضو جامعه انقلابی و متدین ایرانی تقریباً محروم مانده و از سایر جریانات دیگر سینمایی عقب افتاده است. 🔻 سینمای انقلاب چگونه می‌تواند در جذب مخاطب گسترده به توفیق برسد؟ با همان «الگوی» مخاطب‌یابی سینمای روشنفکری و غربزده اما نه به «شیوه» آن‌ها. گشت و مطرب و... با «شیوه‌»هایی چون ابتذال محتوایی، تبلیغات ماهواره‌ای، اتکا بر سلبریتی‌ها و... به مخاطب گسترده می‌رسند؛ شیوه‌هایی که همگی جزو امتیازات اختصاصی‌ آن سینما هستند. متأسفانه در این‌سو، به‌جای کوشش برای شناسایی و فعال‌سازی امتیازات اختصاصی‌ سینمای انقلاب، معمولاً از شیوه‌های طیف مقابل تقلید می‌شود. مزیت اختصاصی سینمای انقلاب هرگز امثال ماهواره و انفعال محتوایی یا سلبریتی‌ها نیستند. ما باید دنبال امثال اینها باشیم: پایبندی به هویت، رسانه ملی، فعالان فرهنگی، مراکز مردمی چون نماز جمعه، روستاها و جنوب شهرها و... . 🔻 سینمای انقلاب چاره‌ای ندارد جز تثبیت رویداد نادر حضور دو سه میلیون نفر مخاطب برای یک فیلم در سینما. برای رسیدن به این هدف، آثاری چون فرمانروای آب که طرد شده‌ی سینمای مسلط هستند به‌خاطر صراحتشان، فرصت کم‌نظیری را به همراه دارند که هرگز فیلم‌های فاخر و خوب اما دور از خط درگیری، ندارند: «امکان بسیج و سازماندهی مخاطب‌های سینمای انقلاب». اتفاقی که قبلاً در ، تا حد خوبی رخ داد و دیدیم که عامل انگیزه تهیه‌کننده اثر برای تولید قسمت دوم فیلم شد. آیا تجربه خوب منطقه پرواز ممنوع در فرمانروای آب نیز تکرار می‌شود و سینمای انقلاب را به تثبیت مخاطب میلیونی امیدوار می‌سازد؟ 🔅 آینه | فرهنگ و مردم 🆔 Eitaa.com/aayneh57